شناسهٔ خبر: 6761 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمايشگاه كتاب‌های كاربردي ودانشگاهي گشایش یافت

یازدهمین نمایشگاه کتاب‌های کاربردی و دانشگاهی، دیروز یکشنبه 12 آبان با حضور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران آغاز به‌کار کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب‌های کاربردی و دانشگاهي با ارایه ۷۲هزار عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف، دیروز (۱۲آبان‎ماه) با حضور سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمد اللهياری دبير بيست‌ويكمين دوره هفته كتاب و محمدرضا وصفی در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران گشایش یافت. 

صالحی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سوالات آن‌ها پاسخ گفت.

سید عباس صالحی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مسایلی که در سند چشم‌انداز در فضای علمی کشور مطرح شده‌است، تبدیل ایران به کشور برتر منطقه در فضای علمی است. 

وی ادامه داد: در فضای تولید علم، نقش کتاب به عنوان عالی‌ترین و ‌روزآمدترین مساله در حوزه علمی قابلیت نقل و انتقال دارد و به طور طبیعی، هم فضای علمی کشور و هم فضای فرهنگی کشور برای این‌که بتواند از تولید علم، حمایت کند، باید اهتمام ویژه‌ای برای برگزاری نمایشگاه‌هايي‌ از این دست داشته باشد. 

وی در پاسخ به این‌که «چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این نمایشگاه همکاری نکرده‌است؟» پاسخ داد: به دلیل تحولات پیشین در وزارت ارشاد و شرایط مالی کنونی این وزارتخانه، وزارت ارشاد نتوانسته است همکاری‌ای در این مورد داشته باشد. 

وی پاسخ سوال‌هایی چون برنامه‌های وزارت ارشاد در مورد بدهی‌های ناشران بین‌المللی را به نشست‌های هفته کتاب موکول کرد.

وی با اظهار امیدواری در این مورد افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حل این مشکل تلاش مي كند برنامه‌ای در این‌باره اتخاذ کند.  

یازدهمین نمایشگاه کتاب‌های کاربردی و علمی با ارایه ۷۲هزار عنوان کتاب که شامل ۶۷ هزار کتاب لاتین و ۵۵ هزار کتاب عربی است در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران از  ۱۱ تا ۱۵ آبانماه ادامه دارد.

نظر شما