شناسهٔ خبر: 7002 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلسه با وزیر اطلاعات درباره انتصابات فرجی دانا

سخنگوی کمیسیون آموزش اعلام کرد: جلسه کمیسیون آموزش تحقیقات مجلس با وزیر اطلاعات درباره انتصابات فرجی دانا در وزارت علوم و استعلام از وزارت اطلاعات به هفته آینده موکول شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» ؛ عبدالوحید فیاضی درباره جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که قرار بود با حضور وزیراطاعات برگزار شود گفت: جلسه روز گذشته کمیسیون درچند محورمختلف برگزار شد.

وی ادامه داد: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در جلسه حاضر شده و درخصوص شرکت‌های دانش بنیان و مشکلات این بخش گزارشی ارایه کرد و اعضای کمیسیون آموزش نیز از وی درخواست کردند که به مشکلات این بخش توجه کند.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود:  همچنین از وی درخواست شد به هم‍پوشانی فعالیت‌های این حوزه و معاونت پژوهشی وزات علوم و دانشگاه ها توجه بیشتری شود و ثبت اختراع جهانی با حساسیت بیشتر پیگیری شود.

وی ادامه داد: از مسایل دیگری که در جلسه روزگذشته کمیسیون مطرح شد بحث برگزاری آزمون دانشگاه آزاد بود که اعلام شده بود این آزمون قرار است مستقل از دانشگاه سراسری برگزار شود.

وی ادامه داد:  براساس قانون، دانشگاه آزاد در آزمون سراسری ۹۴-۹۳ حق برگزاری آزمون مستقل و جدا را نداشته و برگزار کننده آزمون سراسری فقط سازمان سنجش آموزش خواهد بود.

وی اظهار داشت: موضوع دیگر جلسه روز گذشته کمیسیون آموزش مربوط به انتصابات حوزه وزارت علوم بود که قرار بود با حضور وزیر اطلاعات این مساله بررسی شود که به دلیل تداخل با برنامه دفتر مقام معظم رهبری وزیر اطلاعات نتوانست درجلسه حاضر شود و جلسه با حضور دو نفر از معاونان وزیر اطلاعات برگزار شد.

وی افزود: مباحث مختلفی مطرح شد که حکایت از وجود مشکلاتی در فرایند استعلام داشت با وجود تمام این مسایل نتیجه گیری نهایی در این خصوص موکول به جلسه یکشنبه هفته آینده شد که قرار است با حضور وزیر اطلاعات برگزار شود.
 
فیاضی ادامه داد: برخی انتصابات که در وزارت علوم صورت گرفته است روند قانونی خود را طی نکرده است و روند قانونی برخی نیز طی شده ولی وزیر به درستی زیربار استعلامات صورت گرفته نرفته است که تمام این مسایل با حضور وزیر اطاعات بررسی می شود.

نظر شما