شناسهٔ خبر: 7080 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر ارشاد: محاسبه یارانه مطبوعات براساس قواعد منطقی،مانع اعمال سلیقه می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:محاسبه و پرداخت یارانه هر یک از نشریات بر اساس قواعد و اصول منطقی، مانع از اعمال سلیقه شده و سبب شفافیت در عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد در این بخش خواهد شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ علی جنتی با بیان این مطلب درباره ابهامات موجود درخصوص نحوه پرداخت یارانه مطبوعات، اظهار داشت: تجدید نظر در روش تخصیص یارانه مطبوعات ضروری بود تا یارانه های این بخش هدفمندتر و با قواعد و اصول منطقی در اختیار اهالی مطبوعات قرار گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این که اختصاص یارانه مطبوعات تاکنون بر اساس مؤلفه هایی مانند تیراژ و کیفیت بوده و باب برخی اعمال سلیقه ها در آن باز بوده است اظهار داشت: برخی نشریات از مقالات، عکس و... سایت های دیگر استفاده می کردند و نشریاتی نیز خود مقاله و عکس تولید می کنند که باید در تخصیص یارانه بین نیروهای مولد و مصرف کننده تمایز قائل شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: دستورالعمل پرداخت یارانه مطبوعات معطوف به اصلاح ، روشمند سازی نظام پرداخت و نیز شفافیت و وضوح هر چه بیشتر در نحوه تخصیص اعتبارات این بخش است که در اجرای آیین نامه نحوه پرداخت یارانه در حوزه نشر و مطبوعات، مصوب ۱۳ آبان ماه سال ۸۸ هیات وزیران، پس از هم اندیشی با شماری از مدیران مسوول و کارشناسان مطبوعات در قالب کارگروهی مشورتی با عنوان "اقتصاد مطبوعات" به تصویب رسید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین خاطرنشان کرد ؛ تعیین ضمانت اجرا برای تذکرات هیات نظارت بر مطبوعات (موضوع ماده ۱۰ قانون مطبوعات) زمینه‌ساز تقویت فرهنگ قانون‌پذیری و قانون‌مداری است و موجب می‌شود از نشریاتی که فعالیت حرفه‌ای خود را با التزام به قانون توام نموده‌اند، حمایت بیشتری صورت گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد : به منظور شفافیت بیشتر، از این پس مبالغ یارانه های پرداختی مطبوعات در سایت اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و زیر پورتال معاونت مطبوعاتی قرار می گیرد. 

 

نظر شما