شناسهٔ خبر: 7107 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طبیب‎زاده: رئیس‌جمهور صدای اعتراض نمایندگان به وزیر علوم را بشنود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با توجه به روحیات ساختارشکنانه آقای توفیقی بعید نیست این مقررات را نشناخته و برای مجلس اعتباری قائل نباشد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ زهره طبیب‌زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر جعفر توفیقی مبنی بر غیرمنطقی بودن اعتراض نمایندگان به انتصابات اخیر وزیر علوم گفت: من فکر می‌کنم آقای توفیقی با روحیات ساختارشکنانه‌ای که دارد، بعید نیست مقررات را نشناسد.

وی ادامه داد: همچنین دور از انتظار نیست که چنین فردی برای مجلس به عنوان بالاترین مرجع قانونگذاری اعتباری قائل نباشد.

طبیب‌زاده با اشاره به سابقه وی در حمایت از متحصنین در جریان فتنه ۸۸ اظهار داشت: از کسی که به غرب گرا می‌دهد که باید در مقابل نظام از شیوه‌های غیردموکراتیک مانند تحصن استفاده کرد، انتظاری نیست که اعتباری برای نمایندگان قائل باشد و نسبت به نهادهای قانونی و مدنی توجه کند.

وی نامه ۱۵۰ نماینده مجلس به روحانی در اعتراض به انتصابات وزیر علوم را نمونه روشن نظر اکثریت خواند و تصریح کرد: بر مبنای حرف آقای رییس جمهور که گفتند کسی که ۴۰ درصد آراء نمایندگان را به دست آورد برای سمت‌های پایین‌تر از وزارت صلاحیت دارد، می‌گوییم که هم اکنون بیش از ۵۰درصد نمایندگان به این انتصابات معترضند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ما آقای روحانی را به عنوان یک بزرگتر خطاب قرار دادیم نه ضلع سوم دعوا،‌ گفت: وقتی آقای روحانی خود را نماینده اکثریت مردم می‌داند و دیگران را حامی تندروی معرفی می‌کند هم اکنون نیز باید نظر اکثریت نمایندگان مجلس را بپذیرد.

طبیب‌زاده از روحانی خواست که اعتراض نمایندگان را بشنود تا رابطه دولت و مجلس بیش از این دچار تنش نشده و خطوط قرمز مجلس شکسته نشود.

نظر شما