شناسهٔ خبر: 7183 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هیچ توهینی در مجلس به وزیرعلوم نشد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت:عده‌ای تلاش می‌کنند تا موضوع پیش‌آمده درباره انتصابات وزیر علوم را یک بحث شخصی قلمداد کنند اما این بحث، شخصی و سلیقه‌ای نیست بلکه یک موضوع مبنایی است که باید از سوی وزیر علوم به آن پاسخ داده شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ عبدالوحید فیاضی سخنگو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، با اشاره به موضوع مطرح شده از سوی معاون پارلمانی وزیر علوم مبنی بر توهین زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به فرجی‌دانا وزیر علوم گفت: مطرح شدن چنین موضوعی تنها یک جوسازی و فرافکنی در جهت شخصی جلوه دادن مسئله به وجود آمده میان مجلس و وزیر علوم است.

وی افزود: متأسفانه عده‌ای تلاش می‌کنند تا موضوع پیش‌آمده را در زمینه انتصابات وزیر علوم در میان مجلس و این وزارتخانه شخصی قلمداد کنند اما پاسخ ما به این افراد این است که چنین مسئله‌ای یک بحث شخصی و سلیقه‌ای و حتی سیاسی نیست. این یک موضوع مبنایی است که باید از سوی وزیر علوم به آن پاسخ داده شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: فرجی دانا به دلیل اینکه در انتصابات خود فرآیندهای قانونی را طی نکرده است باید توضیح دهد و دلیلی ندارد که نزدیکان وی در این راستا دست به فرافکنی بزنند.

فیاضی همچنین با اشاره به رویکرد زاهدی در قبال فرجی دانا یادآور شد: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تا امروز رویکرد مثبتی در قبال وزیر علوم داشته است و در زمانی که معاون پارلمانی وی در زمان گرفتن رأی اعتماد یادداشتی را در اختیار نماینده موافق وی گذاشت عکس‌العملی نشان نداد بنابراین زاهدی لطف زیادی در حق فرجی دانا کرده و در گرفتن رأی اعتماد وی سهیم بوده است لذا وزیر علوم و نزدیکانش به جای ایجاد چنین فضاها و حاشیه‌هایی باید قدردان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز باشند.

وی در پایان تأکید کرد: انتظار ما از معاون پارلمانی وزیر علوم نیز این است که بیشتر تلاشش در جهت تلطیف فضا در میان وزیر علوم و مجلس باشد و با ایجاد تحریکات اینچنینی افکار عمومی را تحریک نکند.

نظر شما