شناسهٔ خبر: 7215 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل موسسه سینمای مقاومت: پیگیر شکایت از وزیر ارشاد هستیم

مدیرعامل و سخنگوی موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی از پیگیری شکایت از وزیر فرهنگ و ارشاد بابت لغو مجوز این موسسه از سوی کمیسیون اصل نود مجلس و دیوان عدالت اداری خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مهدی عظیمی میرآبادی درباره پیگیری شکایت موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به دلیل اینکه لغو مجوز این موسسه گفت: به دنبال اعلام خبر لغو مجوز این موسسه توسط سازمان سینمایی، اعضای هیات مدیره موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی تصمیم گرفتند از شخص وزیر ارشاد برای لغو مجوز فعالیت این موسسه به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شکایت کنند.

وی در ادامه افزد: روند شکایت از این ماجرا همچنان بر قوت خود باقی است و در حال انجام مراحل اداری هستیم و به محض دریافت اطلاعات جدید رسانه‌ها را در جریان خواهیم گذاشت.

سخنگوی موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی در پایان در پاسخ به این که پس از طرح شکایت آیا پیشنهادی برای حل این مسئله به شکل مسالمت‌آمیز مطرح نشده است؟ گفت: فعلا طرح شکایت همچنان باز است و تا دریافت نتیجه نهایی از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری منتظر می‌مانیم.

پیش از این وزیر ارشاد درباره موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی اینگونه اظهارنظر کرده بود: معمولا وقتی در یک اساسنامه عضو هیأت امنای و رئیس هیأت امنای آن، وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی است و نماینده دفتر مقام معظم رهبری، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی را جزو اساسنامه می‌گذارند، طبیعتا باید کسی آن را تصویب کند که یک مقام فرادستی باشد و از مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کنند و یا سایر مراجع مانند هیأت دولت.

جنتی در عین حال گفت: هر کسی آزاد است در تاسیس چنین موسساتی، اساسنامه‌ای را تهیه کند و افرادی را به عنوان هیأت امنای خود بگذارد و بعد هم آن را ثبت کند.

او با اشاره به موسسه سینمایی مقاومت مطرح کرد: به همین دلایلی که مطرح کردم، ما به هیأت مربوطه اعلام کردیم که موسسه را ابطال کنند و اساسنامه را تغییر دهند.

نظر شما