شناسهٔ خبر: 7265 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقل‌قول دروغ معاون فرجی‌دانا برای کسب رای اعتماد مجلس

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقل قول کذب معاون پارلمانی فرجی‌دانا در روز رأی اعتماد گفت: دلیل جوسازی علیه ریاست کمیسیون آموزش مجلس ایستادگی و مقاومت کمیسیون در مقابل اقدامات ساختارشکنانه فرجی‌داناست.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه در رأی نمایندگان مجلس به فرجی دانا وزیر علوم، زاهدی نقش زیادی داشت، گفت: زاهدی بارها اعلام کرده است که به فرجی دانا برای وزارت علوم با شرط و شروط رأی داده است.

وی با تأکید براینکه نصیری قیداری معاون پارلمانی وزارت علوم در روز رأی اعتماد فرجی دانا کاری کرد که شاید کمتر کسی بتواند در برابر آن سکوت کند، گفت: در روز رأی اعتماد فرجی دانا زمانی که خان محمدی در موافقت فرجی دانا صحبت می‌کرد، نصیری قیداری نامه‌ای با این مضمون که" کمیسیون آموزش و تحقیقات نظر موافق به دکتر ـ فرجی دانا ـ را اعلام کرده است" با نام زاهدی به خان محمدی می‌دهد، این در حالی است که کمیسیون آموزش درباره فرجی دانا هیچ رای گیری مبنی بر تایید وی صورت نگرفته بود.

به گفته این نماینده مجلس، خان محمدی که از دروغ بودن این یادداشت اطلاعی نداشت مضمون یادداشت را در صحن مجلس مطرح کرد و این موضوع در رأی نمایندگان تاثیرگذار بود.

طبیب‌زاده ادامه داد: زاهدی پس از اینکه متوجه اقدام نصیری قیداری شد واکنشی نشان نداد در حالی که می‌توانست در آن شرایط با اعتراض به این اقدام مقدار زیادی از آرای فرجی دانا را کم کند.

وی خاطرنشان کرد: آیا این تخلف نیست که نماینده قوه مجریه از سوی کمیسیون آموزش مجلس اعلام نظر کند در حالی که سخنگو و ریاست کمیسیون در جلسه حضور دارند؟

به گفته طبیب‌زاده اخیرا جوسازی علیه ریاست کمیسیون آموزش مجلس صورت می‌پذیرد که به دلیل ایستادگی و مقاومت کمیسیون در مقابل اقدامات ساختارشکنانه فرجی‌داناست. 

وی خاطرنشان کرد: شایعه کرده‌اند که پسر زاهدی در اصفهان آزمون دکترا داده و قبول شده و بعد به مشهد منتقل شده است، اول اینکه که اعضای هیئت علمی می‌توانند فرزندان خود را براساس قانون منتقل کنند دوم اینکه پسر زاهدی در مشهد آزمون داد و همانجا نیز قبول شده و دارد تحصیل می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به انتشار نامه‌ای علیه زاهدی در دانشگاه‌های کشور، خاطرنشان کرد: انصاف نیست نامه‌ای را علیه زاهدی منتشر کنند که تعداد زیادی از امضاکنندگان آن صوری هستند و دانشگاهی نیستند.

نظر شما