شناسهٔ خبر: 7267 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

لاله افتخاری: مجلس هیچگونه اعمال نفوذی را در وزارت علوم نمی‌پذیرد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرجی دانا باید به وعده‌هایش عمل کند، گفت:‌ مجلس هیچگونه اعمال نفوذی را در وزارت علوم نمی‌پذیرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ لاله افتخاری عضو حزب مؤتلفه اسلامی در واکنش به طرح ترک مذاکرات که از سوی برخی اعضای حزب منحله مشارکت مطرح شده است، گفت: تعیین کننده نهایی سیاست‌های کلی در نظام جمهوری اسلامی، مقام معظم رهبری است و توده مردم هم به پشتوانه رهبری حمایت خود را از این مذاکرات اعلام کرده‌اند.

مجلس هفتم به دنبال پادزهر زهرهایی بود که در مجلس ششم تولید شده بود

وی به حضور احمد شیرزاد، مقاله‌نویس و طراح طرح ترک مذاکرات در مجلس ششم اشاره کرد و افزود: ما در مجلس هفتم به دنبال پادزهر زهرهایی بودیم که این آقایان در مجلس ششم تولید کرده بودند.

شیرزاد هم‌نوا با فرانسه دم از «ترک مذاکرات» می‌زند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی فرانسوی‌ها در روند مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ خاطرنشان کرد: اگر نتیجه مذاکرات به سود ایران نبود مطمئناً دشمنان ما مانند فرانسه اینگونه شتابزده به دنبال کارشکنی در روند مذاکرات نبودند و امروز به نظر می‌رسد که شیرزاد همان خطی را دنبال می‌کند که فرانسه و سران رژیم صهیونیستی به دنبال آن هستند.

وی ادامه داد:‌ شاید شیرزاد هم مانند آنها به این نتیجه رسیده است که ایران در این مذاکرات برگ برنده دارد و او نمی‌تواند به اهدافی که مبنی بر چالش در نظام جمهوری اسلامی بود دست یابد در نتیجه به دنبال ناکامی ایران در مذاکرات پیش رو است.

افتخاری با بیان اینکه ملت ایران قطعاً از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد، تصریح کرد: ما از ارزش‌ها و آرمانی دفاع می‌کنیم که با خون شهدا پای آنها امضا شده است نه با بعضی مصوباتی که از جای دیگر به آقایان القاء می‌شد و مذاکرات بر اساس درک متقابل و به رسمیت شناختن این حقوق پیش می‌رود.

نرمش‌قهرمانانه یعنی استفاده از دیپلماسی در راستای اثبات حقانیت

افتخاری با اشاره به حمایت مقام معظم رهبری از هیئت مذاکره‌کننده ایرانی و تعبیر نرمش قهرمانانه که از سوی ایشان مطرح شد اظهار داشت: اگر قرار باشد هیچ اقدامی صورت نگیرد مفهوم نرمش قهرمانانه معنایی پیدا نمی‌کند چرا که برای تحقق این تعبیر باید به میان گود رفت و بر اساس قوانین دیپلماسی و امکاناتی که در اختیار داریم در جهت اثبات حقانیت خودمان استفاده نماییم.

وی در ادامه ضمن انتقاد از انتصابات اخیر در وزارت علوم متذکر شد: ما این انتخابات را در قالب تذکر و سؤال مطرح کرده‌ایم.

مجلس هیچ فشاری را بر وزارت غلوم برنمی‌تابد/ فرجی دانا باید پاسخگو باشد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رأی اعتماد مجلس به فرجی دانا برای تصدی پست وزارت علوم خاطر نشان کرد: روزی که ایشان توانست از مجلس رأی اعتماد بگیرد صراحتاً گفت که در دیدگاه‌های سیاسی استقلال دارد و به هیچ گروهی نیز وابسته نیست و بر همین اساس از ایشان انتظار داریم که به این مسئله توجه داشته باشد چرا که مجلس به او رأی اعتماد داده و ایشان را پاسخگو می‌داند و هیچ اعمال فشار و نفوذی را در وزارت علوم برنمی‌تابد.

وزیر علوم به وعده‌هایش عمل کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این نکته که عمل نکردن وزرا به وعده‌هایشان تعامل خوب بین مجلس و دولت را خدشه‌دار می‌کند، افزود: از فرجی دانا انتظار داریم به وعده‌هایی که داده عمل کند چرا که تنش بین مجلس و دولت وزارت علوم را از مسیر پیشرفت‌های علمی و آموزش منحرف می‌‌کند.

برخی‌ها خودشان را معیار حق و باطل می‌دانند

افتخاری در واکنش به اظهار نظر برخی اصلاح طلبان که نمایندگان منتقد به انتصابات اخیر در وزارت علوم را افراطی و تندرو خوانده بودند، متذکر شد: این افراد حق و باطل را گم کرده‌اند و هر جا که فردی همسو با آنها نباشد افراطی و تندرو می‌شود چرا که تنها خود را ملاک و معیار حق و باطل می‌دانند.

بی‌حرمتی به نمایندگان، بی حرمتی به ملت ایران است

وی در پایان با بیان اینکه بی‌حرمتی به نمایندگان بی‌حرمتی به ملت ایران است، تصریح کرد: نمایندگان زبان گویا و مدافع حقوق مردمی هستند که از آنها رأی گرفته‌اند و وزرا هم رأی اعتماد خود را از همین مجلس دریافت کرده‌اند و مردم نیز به قانون و وظایف نمایندگان اشراف کامل دارند.

نظر شما