شناسهٔ خبر: 7277 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون امور فرهنگی وزیر ارشاد: حمایت از بخش خصوصی فرهنگی در دولت جدید جدی است

سیدعباس صالحی گفت: درست است که در حوزه فرهنگ یک کالای فکری خلق می‌شود اما این کالا باید با قواعد اقتصادی نیز ارتباط برقرار کند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اولین نشست خبری خویش که صبح دوشنبه ۲۷ آبان در سالن شورای فرهنگ عمومی برگزار شد درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این معاونت به سؤالات خبرنگاران پاسخ گفت.

وی در خصوص حمایت از بخش خصوصی‌ای که در حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیت می‌کند و برنامه‌های معاونت فرهنگی در این حوزه گفت: این نگاه در دولت جدید جدی است و در ارشاد و معاونت فرهنگی جدی‌تر و تصور من نیز از این حوزه این است که اگر رابطه اقتصاد و فرهنگ را فعال کنیم باید در حوزه اقتصاد زمینه فرهنگی پدید آید.

صالحی خاطرنشان کرد: کم‌دیدن رابطه این دو یکی از مشکلات است؛ درست است که در حوزه فرهنگ یک کالای فکری خلق می‌شود اما این کالا باید با قواعد اقتصادی نیز ارتباط برقرار کند. اگر این نگاه رویکرد عام است به تبع در بحث تولید تولید کتاب و در توزیع و ترویج جریان‌ها و نهادهای صنفی و بخش خصوصی نیز باید جدی گرفته شوند.

وی با اشاره به اینکه دولت‌ها نباید تنها در فضای اقتصادی فعال باشند، تأکید کرد: دولت‌ها در حوزه فرهنگ نمی‌توانند به تنهایی به مقصد برسند و باید میدان را به اصحاب فرهنگ و هنر بسپارند. همچنین دولت‌ها نمی‌توانند در حیطه کتاب رقیب بخش خصوصی شوند و در توزیع و ترویج هم این نوع نگاه وجود دارد، بنابراین بخش خصوصی در این حوزه باید به طور جدی مورد حمایت قرار گیرد.

نظر شما