شناسهٔ خبر: 7461 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ولایتی: ضرورت حمایت وزارت ارشاد از مؤلفان و ناشران

مشاور مقام معظم رهبری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از مؤلفان و ناشران حمایت کند تا سرمایه ناشر در چرخه نشر حبس نشود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از حوزه چاپ و نشر باید تسهیلات لازم را در اختیار ناشران قرار دهد تا آنها بدون روبرو شدن با مشکلات اقتصادی در این حوزه فعالیت پویایی داشته باشند.

وی با اشاره به حمایت جدی از ناشران و مؤلفان ادامه داد: وزارت ارشاد می‌تواند با خرید کتاب از ناشران از آنها حمایت کند. توزیع و چاپ کتاب نیز باید مورد توجه ویژه وزیر و معاون امور فرهنگی قرار گیرد؛ زیرا مقوله نشر کار پُرمنفعتی نیست و گاهی سرمایه ناشر مدت‌های طولانی در چرخه نشر حبس می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه مؤلفان باید بدون دغدغه به نگارش بپردازند، گفت: اگر مؤلفان بدون دغدغه مالی و داشتن امنیت شغلی به خلق یک اثر بپردازند، آثار تأثیرگذار و ماندگاری را می‌توانند از خود بر جای بگذارند.

گفتنی است که بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از ۲۵ آبان‌ماه تا ۲ آذرماه در سراسر کشور برگزار می‌‌شود.

نظر شما