شناسهٔ خبر: 7536 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر سابق ارشاد: پرونده نشر «چشمه» تا لغو امتیاز هم پیش رفته بود

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت که پرونده نشر «چشمه» در روزهای پایانی مسئولیت وی به لغو مجوز این ناشر هم نزدیک شده بود، اما این مسئله با تقارنی که با تغییر دولت پیدا کرد، منتفی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این پرسش که «چه پاسخی به انتقادهایی که از عملکرد شما در قبال ناشرانی که این روزها به ناشران تعلیقی موسوم شده‌اند و یکی از آنها هم نشر «چشمه» است، دارید؟» به دفاع از این عملکرد پرداخت و گفت: تا جایی که من می‌دانم آقای جنتی نگفته‌اند این روند غیرقانونی بوده است.

حسینی اضافه کرد: این تصمیم در هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران که در معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است، گرفته شده بود و به هر حال بر اساس بررسی‌هایی که دوستان داشته‌اند، به بعضی‌ها تذکر دادند و از جمله نشر «چشمه» را هم تعلیق کردند.

وی افزود: تعلیق نشر «چشمه» قطعی بود. یعنی خبر آن اعلام هم شد و همه هم این را می‌دانستند، ولی کتابفروشی آنها دایر بود و کارش را انجام می‌داد، چون اصلاً بحث ما کتابفروشی «چشمه» نبود، بلکه خود انتشارات بود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این اواخر که ما بودیم، حتی بحث لغو امتیاز نشر «چشمه» هم مطرح شده بود، ولی من دیگر یادم نیست در هیئت رسیدگی به تخلفات، چه تصمیمی در این باره گرفته شد. البته ممکن است در دوره جدید، تصمیمات دیگری درباره این ناشر گرفته شده باشد که من اطلاع ندارم.

حسینی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص گفت: ایشان اعلام کرده‌اند که دولت عوض شده و به هر حال سیاست‌ها و سلایق، عوض شده و در این باره تصمیم جدیدی گرفته‌اند. ما هم تا زمانی که مسئولیت داشتیم و بر اساس گزارش‌هایی که در آن دوره بود، تصمیم می‌گرفتیم و دوستانمان در هیئت رسیدگی به تخلفات ناشران تصمیم می‌گرفتند و ما هم تصمیمشان را محترم شمردیم.

نظر شما