شناسهٔ خبر: 7549 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همکاری با پرفسور رضا برای برقراری ارتباط با نخبگان خارج از کشور

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور از همکاری با پرفسور رضا برای برقراری ارتباط با نخبگان ایرانی خارج از کشور خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در جلسه دیدار با پرفسور رضا در معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به چگونگی عملکرد این معاونت در کشور گفت: معاونت علمی رئیس‌جمهور مجموعه‌ای برای تجاری‌سازی فعالیت‌های دانشگاهی است بطوریکه از زمان شکل‌گیری طرح و ایده تا تجاری‌سازی شدن طرح‌ها را هدایت می‌کند.

وی افزود: کار معاونت این است که ایده‌ها را به زندگی روزمره مردم برساند و برای این کار سعی می‌کنیم از بودجه‌های وزارتخانه‌ها استفاده کنیم.

ستاری ادامه داد: در سال‌های اخیر در حوزه دارو در کشور تولیدات موفقی داشتیم و در بخش‌های دیگر نیز موفق بوده‌ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تشریح عملکرد بنیاد علمی نخبگان گفت: این بنیاد سالانه حدود ۸۰۰ ورودی از نفرات برگزیده کنکور و جشنواره‌ها دارد که سعی می‌کنیم این افراد را توانمند سازیم تا در مملکت مؤثر باشند.

ستاری اضافه کرد: در بخش ارتباط با ایرانیان نخبه خارج از کشور نیز فعالیت داریم و در این بخش خواستاریم تا با پرفسور رضا برای برقراری ارتباط با نخبگان خارج از کشور همکاری داشته باشیم.

وی افزود: در کشور ۶میلیون کشور بیکار وجود دارد که با این رشد اقتصادی تنها می‌توان این تعداد را حفظ کرد تا افزایش نیابد. بنابراین باید روش‌های جدیدی برای ایجاد اشتغال داشته باشیم که شرکت‌های دانش‌بنیان در این زمینه بسیار مؤثرند.

ستاری گفت: امیدواریم دولت بتواند توقعات مردم را اجرایی کند.

شایان ذکر است پرفسور رضا از نخستین فارغ‌التحصیلان دانشکده فنی دانشگاه تهران و صاحب نظریه شبکه اطلاعات در دنیا است که در حال حاضر در کشور کانادا سکونت دارد.

نظر شما