شناسهٔ خبر: 7584 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روسای دانشگاه‌ها باید در اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی همکاری کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تلاشی‌هایی که شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها داشت با تصویب این سند تا حد قابل توجهی به نتیجه رسید و انصافا کار بزرگی در زمینه اسلامی‌کردن دانشگاه‌ها رخ داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین میرقسمت موسوی با اشاره به نقش وزارت علوم در اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها، گفت: این سند توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و به وزارت علوم هم ابلاغ شده است.

وی افزود: وزارت علوم باید تمام عزم خود را جزم کند و از توان همه روسای دانشگاه‌ها در این امر استفاده کند تا این سند به نحو احسن اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه در بین مردم و جوانان جامعه ما دین‌مدار یک ارزش است، گفت: اگر ما بتوانیم ارزش‌های اسلامی و انقلابی را در دانشگاه به درستی تبیین کنیم، حتما مسیر حرکت جامعه تغییر خواهد کرد و حرکت دانشگاه رو به رشد و ارتقاء بیشتری خواهد بود.

این نماینده مجلس با تاکید بر پویایی و بالندگی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، گفت: عینیت بخشی به گفتمان امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها یک ضرورت است که در این سند به آن توجه شده است، چرا که این موضوع هم پویایی و بالندگی ارزش های انقلاب اسلامی را به دنبال دارد و هم منجر به تربیت نیروی انسانی کارآمد و شایسته نظام اسلامی می شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در مرز دانش حرکت کنند، اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی متعهد به ارزش‌های اسلامی و انقلابی در دانشگاه‌ها، امکان اصلاح و حرکت جامعه در مسیر اسلامی و انقلابی را فراهم می‌کند و تحقق این مهم تعبیر سخن حضرت امام خمینی (ره) است که فرمودند: «اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود».

موسوی در پایان، گفت: در دانشگاه اسلامی صورت و سیرت و ظاهر و باطن باید با هم همخوانی داشته باشند و به همین دلیل بر تحول سریع‌تر در دانشگاه اصرار داریم ضمن اینکه معتقدیم تحول در دانشگاه یک امر مقطعی نیست بلکه این تحول در طی زمان ادامه دارد.

نظر شما