شناسهٔ خبر: 7613 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تعامل فرهنگی وهنری بانوان ایرانی و کویتی افزایش می‎یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تاکید بر حضور پررنگ بانوان ایرانی در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و مدیریتی کشور افزود: با توجه به تجربیات بدست آمده، تعامل فرهنگی و هنری بانوان فرهیخته ایرانی و کویتی افزایش می یابد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ علی جنتی روز دوشنبه در دیدار با هیات زنان فرهیخته و اهالی فرهنگ و هنر کویت، به مشترکات و روابط فرهنگی دیرینه و محکم ایران و کویت اشاره کرد و گفت: چنین رفت و آمدهای، باعث تعمیق و گسترش تعاملات فرهنگی و هنری در زمینه های گوناگون خواهد شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعاملات مثبت و رو به رشدی میان ایران و همه کشورهای مسلمان بویژه حوزه خلیج فارس شکل گرفت، اما استکبار جهانی همواره تلاش کرده تا میان ایران و کشورهای همسایه اختلاف ایجاد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رویکرد دیپلماسی فرهنگی ایران با سایر کشورها اشاره کرد و گفت: سیاست دولت تعامل سازنده، گفت وگو و زندگی مسالمت آمیز با همسایگان و کشورهای مسلمان است.

به گفته وی، از آغاز فعالیت دولت یازدهم، همکاری های خوبی در زمینه های مختلف با کشورهای حوزه خلیج فارس، و از طریق مبادله فرهنگی، برگزاری هفته های فرهنگی و برپایی نمایشگاه های فرهنگی هنری وجود داشته است.

جنتی به پیشرفت ها، دستاوردها و فعالیت های فرهنگی هنری ایران در عرصه سینما، تئاتر، چاپ و نشر و نیز برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های مختلف اشاره کرد و از آمادگی ایران برای انتقال تجربیات به کشور کویت خبر داد.

وی همچنین از آمادگی ایران برای ترجمه فیلم های سینمایی، سریال های تاریخی و دینی به زبان عربی خبر داد و گفت، در مقابل نیز از ترجمه موارد مشابه به زبان فارسی استقبال می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بانوان، جمع زیادی از نویسندگان، شعرا و اهالی فرهنگی در ایران را تشکیل می دهند، بر ضرورت ترجمه کتاب های مختلف از فارسی به عربی و بالعکس برای شناخت بانوان دو کشور از یکدیگر تاکید کرد.

در ادامه این دیدار، اعضای هیات زنان فرهیخته کویتی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و خواستار کسب تجربیات زنان ایرانی در عرصه های مختلف شدند.

«صفا الهاشم» نماینده پارلمان کویت، «شیخه النصف» رییس انجمن فرهنگی اجتماعی بانوان کویت، «کامله العیاد» مدیر اداره تئاتر و رییس شورای ملی فرهنگ و هنر و ادب، «لیلی هاشم» نویسنده و کارشناس هنرهای تجسمی و همچنین «ایمان شمس الدین»، «سمیره فرمیش»، «شیخه الجلیبی» «حنان سلیمان»، «هبه السالم» از نویسندگان، پژوهشگران و فعالان فرهنگی کویتی در این دیدار حضور داشتند.

نظر شما