شناسهٔ خبر: 7685 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مدیر جدید مؤسسه رسانه‌های تصویری: حوزه تئاتر و سینما با هم غریبه نیستند

حسین مسافرآستانه به عنوان یکی از مدیران با سابقه تئاتر تأکید کرد: حوزه تئاتر و سینما با هم غریبه نیستند و همواره شاهد حضور سینماگران در تئاتر و تئاتری‌ها در سینما بوده‌ایم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ مسافرآستانه درباره حضور خود به عنوان مدیری تئاتر در عرصه مدیریت سینما و مؤسسه رسانه‌های تصویری گفت: دو حوزه سینما و تئاتر با هم غریبه نیستند و به نوعی با هم تنیده شده‌اند. بسیاری از سینماگران و تئاتری‌ها از دوران دانشجویی با هم آشنا بوده و در ارتباط هستند.

وی یادآور شد: ما طی سال‌های اخیر شاهد حضور پر رنگ سینماگران در تئاتر بودیم و از سوی دیگر هم تئاتری‌ها در عرصه سینما حضور پیدا کرده‌اند. این پیوند بین سینما و تئاتر همیشه بوده و حالا کمی شدیدتر شده است. من امیدوارم در فرصتی که ایجاد شده خدمت مناسبی برای هنرمندان هنرهای نمایشی ارائه دهم.

این مدیر تئاتر درباره خروج مدیران موفق از عرصه مدیریتی تئاتر و خالی شدن این عرصه تصریح کرد: وقتی مدیریت فعلی تئاتر از این مدیران استفاده نکرد یعنی نیازی به حضورشان نبوده است.

مسافرآستانه درباره بلاتکلیفی موجود در عرصه مدیریت و تغییرات تئاتر گفت: ماندگاری بلاتکلیفی در حوزه تئاتر نگران کننده است. موقعیت کنونی یا باید تثبیت شود یا تغییر کند. با گذشت این مدت زمان و نبود تغییر یا تثبیت شرایط در تئاتر، باعث نگرانی می‌شود. معاون هنری باید از افراد تأثیرگذاری که در حوزه تئاتر، موسیقی و تجسمی داریم استفاده کند و یا این شرایط را تثبیت یا تغییر دهد.

حسین مسافرآستانه پیش از این به عنوان مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی، مدیرکل هنرهای نمایشی و رئیس انجمن نمایش فعالیت کرده است. وی همچنین در مقام کارگردان تئاتر آثاری را تولید و روی صحنه برده است.

نظر شما