شناسهٔ خبر: 7781 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نود و هفتمین شماره نشریه ندای رسا منتشر شد

نود و هفتمین شماره ندای رسا با ضمیمه حوزه و دانشگاه و موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حوزوی چاپ و منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از رسا نیوز؛ نود و هفتمین شماره ندای رسا با ضمیمه حوزه و دانشگاه و موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و حوزوی روانه بازار مطبوعات شد.

سخنان سردار فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین در اجتماع بزرگ بسیجیان خوزستانی، افتتاح کتابخانه عمومی شهید علی هاشمی در اهواز، برگزاری چهارمین سالگرد تدفین شهید در دانشگاه آزاد اهواز، آغاز ثبت نام عمره در خوزستان، اعلام نتایج مرحله استانی مسابقات قرآن اوقاف خوزستان، انجام ۸۵ درصد ساخت پارک موزه دفاع مقدس دزفول، تشکیل شورای میراث فرهنگی در خوزستان، رونمایی از چهارمین کتاب گویای کانون پرورش فکری خوزستان و امام حسین علیه السلام در منابع اهل سنت برخی از اخبار و مطالب این شماره را تشکیل می دهد.

در یادادشت این هفته ندای رسا مطلبی پیرامون حوزه و دانشگاه خواهیم خواند که در ادامه آمده است: یکی از محورهای اساسی در اندیشه و خط مشی علمی حضرت امام خمینی رحمةالله علیه تأکید ایشان بر وحدت همه اقشار، به خصوص حوزه و دانشگاه بود. از این رو به خلاف تصور دشمنان در مکتب نظری و عملی امام وحدت، یک تاکتیک یا ابزار مصلحتی و مقطعی برای پیشبرد اهداف و مقاصد سیاسی انقلاب اسلامی نبود، بلکه تداوم وحدت، به عنوان پایه های نهضت مبارزاتی ایشان به شمار می رفت.

امام خمینی در سال ۱۳۴۶ که هنوز کم ترین نشانه ای از تحولات بعدی و شکوفایی نهضت اسلام خواهی ملت ایران متصور نبود ـ در پاسخ به پیام دانشجویان مسلمان اروپا، از پیوستگی دانشجویان مدارس قدیم و دانشگاه ها، احساس سربلندی و مسرت نموده و می فرمایند: از این که طبقات جوانان غیور و دانشجوی قدیم و جدید داخل کشور و خارج و روشن ضمیران سایر طبقات ملت شریف و مسلمان از خواب گران بیدار شده و در فکر چاره هستند، احساس مسرت و سربلندی می کنم.

در ستون افلاکیان می خوانیم: یکی از خاطراتی که رهبر معظم انقلاب برایم تعریف کردند، این بود که بارها پدرم را در کوچه و خیابان دیده بودند و بعد از سلام و احوال‌پرسی متوجه شده بودند که در دست او زنبیلی پر از مهمات و اسلحه است و او با خونسردی کامل آنها را با خود جابه‌جا می‌کرد. پدرم بارها ما را هم هنگام جابه‌جایی مهمات با خود می‌برد تا این عملیات شکلی عادی‌تر به خود بگیرد. البته ما این‌ها را بعدها از زبان حضرت آقا شنیدیم و آن زمان متوجه نمی‌شدیم.

از حضرت آقا شنیدم که: یک روز آقای اندرزگو را در بازار «سرشور» مشهد دیدم که با یک موتور گازی می‌آمد. موتور را که نگهداشت، دیدم چند خروس در عقب موتور خود دارد. از او درباره‌ی خروس‌ها پرسیدم، جواب داد که این خروس‌ها استثنایی‌اند و تخم می‌گذارند! حضرت آقا فرمودند زنبیل را که کنار زدم، دیدم زیر پای خروس‌ها پر از نارنجک و اسلحه است.

اعلام ظرفیت پذیرش دانشکده قرآن و حدیث دانشگاه امیرالمؤمنین علیه السلام، تحصیل ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری آزمون متقاضیان استادی مدارس علمیه خوزستان، تشکیل انجمن حامیان توسعه حوزه های علمیه در خوزستان، معرفی طلاب ممتاز حوزه علمیه خوزستان، به مرحله داوری رسیدن مقالات همایش سراسری سبک زندگی امام حسین علیه السلام و اعلام افتتاح حساب منتخبین عمره دانشجویی تا ۱۰ آذر مطالب و اخبار ضمیمه «حوزه و دانشگاه» مداد ندای رسا را تشکیل می دهد.

یادآور می شود که ضمیمه «مداد» ویژه اخبار حوزه و دانشگاه هر هفته روزهای چهارشنبه تهیه و چاپ می شود.

سه روزنامه ندای رسا با مدیر مسؤولی سید علوان نجاتی موسوی، سردبیری پیمان علی نژاد و همکاری هیأت تحریریه چاپ و منتشر شده است.

گفتنی است، علاقه مندان برای دسترسی به آرشیو ندای رسا می توانند به پایگاه اطلاع رسانیwww.irennews.com مراجعه  کنند.

نظر شما