شناسهٔ خبر: 7794 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سمینار آموزشی چاپ و گرافیک 27 آذر برگزار می‌شود

سمینار آموزشی «چاپ و گرافیک» 27 آذر و با هدف آشنایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته گرافیک با مبانی و کاربردهای چاپ در شرکت افست برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جلال ذکایی، مدیر سابق دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این باره گفت: یکی از دلایل مشکلات طراحان گرافیک، عدم اطلاع دقیق آنها از فرایند چاپ، چگونگی انتخاب روش چاپی و مکانیزم مناسب برای نظارت بر عملیات چاپی است که عموماً آنها را با عدم کیفیت مناسب، تاخیر در انجام سفارش‌ها و یا با اختلاف در محاسبه هزینه‌ها مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: حتی در واحدهایی نیز که نسبت به برون‌سپاری سفارشات چاپی خود اقدام می‌کنند، مشاهده می‌شود که به دلیل عدم اطلاع از موارد فوق، دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند و بخش عمده‌ای از منابع مالی مجموعه بابت عدم اشراف به عملیات چاپی، هدر می‌رود؛ حال آنکه با اطلاع اندکی از فرایند چاپ می‌توان بسیاری از معضلات پیش گفته را از میان برداشت.

مدیرعامل شركت تجارت راهكار نوین جهان (ترنج) افزود: سمینار و کارگاه آموزشی یک روزه چاپ و گرافیک در نظر دارد تا با طرح موضوعات زیر، مدیران کانون‌های تبلیغاتی و طراحان گرافیک را با فرایند چاپ آشنا کرده و از معضلات مذکور جلوگیری کند. در همین راستا گروه ترنج هم به منظور آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته گرافیک با مبانی و کاربردهای چاپ، سمینار آموزشی «چاپ و گرافیک» را برگزار می‌کند.

به گفته وی، شرکت‌کنندگان در این سمینار با روش‌های مختلف چاپی، نکات کلیدی در تولید محصول چاپی، چگونگی جلوگیری از هدررفت مواد اولیه، انتخاب جلوه‌های ویژه در سفارشات چاپی و ... آشنا خواهند شد.

ذکایی همچنین گفت: این سمینار به صورت یک روزه و از ساعت ۸:۳۰ صبح روز چهارشنبه ۲۷ آذر در محل شرکت افست واقع در جاده دماوند برگزار خواهد شد و تا ساعت ۱۷:۳۰ ادامه خواهد یافت. کسانی که مایل به شرکت در این سمینار هستند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی گروه ترنج ثبت‌نام کنند.

نظر شما