شناسهٔ خبر: 7797 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

طلب ناشران خارجی نمایشگاه‌ کتاب تهران هنوز پرداخت نشده است

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان از پرداخت نشدن طلب ناشران خارجی از نمایشگاه‌های 24 و 25 کتاب تهران خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در پاسخ به این سوال که آیا در روزهای اخیر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد بدهی خود را به ناشران پرداخت کرده است، گفت: خیر، این اتفاق نیفتاده است. مسائلی که وزارت ارشاد از نظر مالی با آنها روبرو است، بخشی از وضعیت کلی اقتصادی کشور است و قاعدتاً امید می‌رود با توجه به توافقنامه ژنو، گشایشی در این زمینه ایجاد شود.

وی که رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان نیز هست، افزود: مهم‌ترین بدهی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد، بدهی به ناشران خارجی است که در رابطه با نمایشگاه‌های ۲۴ و ۲۵ کتاب تهران، هنوز مبلغی به آنها پرداخت نشده است.

آموزگار در عین حال تاکید کرد که منظور وی باقیمانده این بدهی است و در همین رابطه یادآور شد: بخشی از طلب‌های تعدادی از ناشران خارجی از نمایشگاه بیست و چهارم و بخش عمده‌ای از طلب ناشران خارجی از نمایشگاه بیست و پنجم کتاب تهران، هنوز پرداخت نشده است.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران بین‌المللی ایرانیان مجموع این مطالبات را رقمی حدود ۵ میلیون یورو برآورد کرد.

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا صحت دارد که مبلغ یک میلیارد تومان بدهی به ناشران پرداخت شده است؟ گفت: ممکن است در برخی حوزه‌ها، بخش‌هایی از این طلب‌ها پرداخت شده باشد، اما من در جریان این موضوع به صورت ریز نیستم.

به گزارش مهر، اردیبهشت ماه امسال و پس از خاتمه بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، نمایندگان ایرانی ناشران خارجی طلبکار از آغاز پرداخت مطالبات دوره بیست و چهارم این نمایشگاه خبر دادند. بر اساس اعلام مسئولان نمایشگاه بیست و چهارم، طلب ناشران خارجی از این نمایشگاه که تا قبل از شروع آن پرداخت نشده بود، حدود ۴ میلیون یورو بوده است.

همان زمان علی اسماعیلی، رئیس وقت نمایشگاه کتاب تهران از دستور محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق برای پرداخت طلب ناشران خارجی از دوره بیست و پنجم آن خبر داد و ابراز امیدواری کرد، بدهی مربوط به این دوره از نمایشگاه کتاب تهران هم به زودی به حساب ارزی ناشران یاد شده واریز شود که طق گفته آموزگار تاکنون بخش زیادی از این مطالبات همچنان بی‌پاسخ مانده و پرداختی در این خصوص صورت نگرفته است.

نظر شما