شناسهٔ خبر: 7993 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ممیزی باید تقویت شود نه حذف

حجت‌الاسلام اسماعیلی‌:نشر احتیاج به تثبیت دارد تا ناشرین بتوانند برای کارشان برنامه‌ریزی داشته باشند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از نسیم؛ مدیر انتشارات بوستان کتاب ممیزی را امری لازم برای صنعت دانست و گفت: کتاب خوراک فکری مردم است و همانطور که انسان از خوراک مسموم صرفه‌نظر می‌کند پس برای خوراک فکری نیز باید ممیزی وجود داشته باشد.
حجت‌الاسلام اسماعیل اسماعیلی‌نیا با بیان اینکه مسئله ممیزی یکی از ده‌ها مسئله حوزه نشر است گفت: حوزه نشر در سال گذشته با مسایل مختلفی مواجه بود که این مسایل تقریبا برای ناشرین مشکل ایجاد کرد که بعضی از این ناشرین تا حد تعطیل کردن انتشاراتشان هم پیش رفتند.
وی در ادامه با تاکید براین موضوع که مسئله نشر احتیاج به تثبیت دارد گفت: امکانات چاپی، مسئله کاغذ و مسائل دیگر باید تثبیت شود و به یک ثباتی برسد تا ناشرین بتوانند برای کارشان برنامه‌ریزی داشته باشند.
اسماعیلی همچنین اولویت دادن به ناشرین تاثیرگذار را موضوع دیگری دانست که مسئولان فرهنگی ارشاد باید بدان توجه کنند و گفت: وزارت ارشاد باید ناشرین تاثیر گذار را شناسایی کند و در احیا کردن این ناشرین کمک کند و این مسئله مستلزم سرمایه‌گذاری است که ارشاد باید انجام دهد.
مسئول انتشارات بوستان کتاب قم در ادامه افزود: اقدام‌های حمایتی وزارت ارشاد باید روشن شود. این مسئله در حال حاضر برای ناشرین مشخص نیست که این وزارتخانه چه حمایت‌هایی می‌خواهد برای ناشرین داشته باشد.
وی هچنین با تاکید بر اینکه ممیزی باید تقویت شود گفت: بحث ممیزی باید این طور پیگیری شود که کارشناسان دقیقی در این حوزه انتخاب و این بحث را پیگیری کنند ما باید ممیزی را تقویت کنیم نه اینکه آن را حذف کنیم.

نظر شما