شناسهٔ خبر: 8038 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایندگان از پاسخ‌ وزیر علوم درباه بازگشت ۱۲۶ دانشجو قانع نشدند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: آقای نوبخت در جلسه امروز کمیسیون اعلام کرد که بودجه مدارس و دانشگاه‌ها رشد خواهد داشت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خانه ملت درباره جزئیات جلسه امروز این کمیسیون گفت: آقای نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور در جلسه امروز حضور یافت.

وی اضافه کرد: آقای نوبخت در این جلسه قول دادند که در زمینه بودجه دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش مساعدت کنند، البته آقای نوبخت اعلام کردند که در بودجه آموزشی شامل مدارس و دانشگاه‌ها در سال ۹۳ رشد خواهیم داشت که این خبر بسیار خوبی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در همین زمینه خاطر نشان کرد: آقای نوبخت در جلسه امروز اعلام کرد که ۴۵۰ میلیارد تومان بودجه برای بخش پژوهش در نظر گرفته شده است.

سلیمی با بیان اینکه در جلسه با معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور پیرامون مباحث مرتبط با بودجه  مدارس و دانشگاه‌ها بحث و بررسی صورت گرفت، ابراز امیدواری کرد که بودجه‌های مربوط به آموزش تأمین شود.

وی درباره سایر جزئیات جلسه امروز کمیسیون آموزش خانه ملت به سؤال برخی از نمایندگان از رضا فرجی دانا وزیر علوم اشاره کرد و گفت: سؤال نمایندگان درباره دانشجویانی بود که هیئت مرکزی گزینش آنها را رد کرده بود اما اکنون آنها به دانشگاه دعوت شده‌اند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این افراد ۱۲۶ نفر هستند، تصریح کرد: پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد پرونده مربوط به این افراد ظرف دو هفته به کمیسیون ارائه شود تا با بررسی مشخص شود که چرا این افراد پیش از این رد شده و اکنون دوباره دعوت شدند.

سلیمی اضافه کرد: پس از گذشت این دو هفته اگر نماینده سؤال کننده قانع شد دیگر سؤال را پیگیری نمی‌کند و در غیر این صورت سوال به صحن خواهد آمد.

وی همچنین اعلام کرد که کمیسیون آموزش پیش از این در آبان ماه طی نامه‌ای از وزارت علوم خواسته بود که اسامی این افراد را به این کمیسیون اعلام کند که متأسفانه این اقدام صورت نگرفت.

نظر شما