شناسهٔ خبر: 8118 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اردیبهشت ۹۳؛ پنجمین نشست تخصصی تاریخ مجلس

پنجمین نشست تخصصی تاریخ مجلس اردیبهشت ۹۳ با موضوع بررسی ساختار و کارکرد مجالس نوزدهم و بیستم مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ علی ططری رئیس مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی از اعلام فراخوان پنجمین نشست تخصصی تاریخ مجلس از شنبه ۱۶ آذر خبر داد و گفت:‌ اردیبهشت ۹۳ پنجمین نشست تخصصی تاریخ مجلس را در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌کنیم و ساختار و کارکرد مجالس نوزدهم و بیستم مجلس شورای ملی را بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد:‌ پژوهشگران، محققان و نویسندگان تاریخ‌نگاری مجلس و پارلمان می‌توانند با ارائه مقالات خود در این همایش شرکت کنند،‌  بر این اساس از شنبه ۱۶ آذر تا اطلاع ثانوی باید چکیده مقالات را به دبیرخانه همایش واقع در کتابخانه مجلس شورای اسلامی ارسال کنند.

ططری گفت:‌ تاکنون ۴ همایش تاریخ مجلس برگزار و مجموعه مقالات سه همایش منتشر شده است، نشست چهارم بررسی مجالس دوره شانزدهم تا هجدهم بود  هم‌چنین محورهای اصلی همایش پنجم عبارتند از بررسی انتخابات این دو دوره مجلس،‌ روابط دولت و مجلس،‌ روابط دربار و مجلس،‌ سیاست‌های بیگانه و نقش در کارکرد مجلس، بررسی قوانین مصوب این دوره،‌ انحلال مجلس بیستم، دلایل انحلال مجلس با فرمان محمدرضا شاه پهلوی و کارکرد این مجالس.

وی با اشاره به برنامه‌های در دست انجام گفت:‌ مرکز اسناد کتابخانه مجلس خرید چند مجموعه اسناد از جمله اسنادی از مکاتبات نوادگان امیرکبیر را در دست انجام دارد که در صورت بودجه کافی و تخصیص اعتبارات این اقدامات به زودی انجام می‌شود.

 

نظر شما