شناسهٔ خبر: 8126 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دبیر ستاد برگزاری کنگره «پیشگامان پیشرفت» خبر داد: حضور 1500 جوان نخبه از سراسر کشور در شیراز

دبیر ستاد برگزاری کنگره «پیشگامان پیشرفت» از حضور یک‌هزار و 500 جوان نخبه از سراسر کشور در شیراز خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سید مهدی فخرایی صبح امروز در «چهارمین کنگره پیشگامان پیشرفت» درباره چگونگی و هدف از برگزاری این کنگره اظهار داشت: ستاد برگزاری کنگره‌ها با همکاری مستقیم جوانان و با هدف ارتقای سطح مشارکت آن‌ها در فرآیند و فعالیت‌های منجر به تدوین الگوی اسلامی‌ ایرانی پیشرفت و ترویج ضرورت نیاز به تدوین الگو اقدام به برگزاری چنین همایش‌ها و کنگره‌هایی می‌کند.

وی افزود: ستاد برگزاری کنگره پیشگامان پیشرفت از سال ۱۳۹۰ فعالیت خود را برای حمایت و پشتیبانی مرکز الگوی اسلامی ‌ایرانی پیشرفت، آغاز کرده و برنامه‌های ما شامل برگزاری کنگره‌ها، هم‌اندیشی‌های استانی، ایجاد و پشتیبانی از محیط‌های گفت‌و‌گوی اینترنتی،‌ برگزاری جشنواره‌های علمی منطقه‌ای با همکاری دانشگاه‌ها، انجمن‌های علمی، تشکل‌های دانشجویی، دفاتر استانی بنیاد ملی نخبگان و ... است.

فخرایی تصریح کرد: ما در فعالیت‌هایمان ضمن گردآوری جوانان برای گفتمان‌سازی پیشرفت و ایجاد فضای تضارب آرا ، از نظرات و دیدگاه‌های دانشجویان، طلاب جوان و نخبگان کشور درباره مفاهیم، ارکان، جنبه‌های پیشرفت و نیز چالش‌ها و نقاط قوت در کنار بررسی نقاط ضعف و موانع در راستای تدوین یک الگوی اسلامی ایرانی می‌پردازیم.

دبیر ستاد برگزاری کنگره پیشگامان پیشرفت بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ دانشجوی عضو بنیاد ملی نخبگان، انجمن‌های علمی، کانون‌های فرهنگی و تشکل‌های دانشجویی در «چهارمین کنگره پیشگامان پیشرفت» ثبت‌نام کرده‌اند و بیش از یک‌هزار اثر شامل ۱۰۰ وب‌نوشت و ۱۰۰ اثر هنری در کنار بیش از ۹۰۰ مقاله و ایده به دبیرخانه کنگره رسیده است.

«چهارمین کنگره پیشگامان پیشرفت» در دو روز به میزبانی شیراز از صبح امروز آغاز به کار کرده است.

این کنگره برای صاحبان مقالات و نخبگان، کارگاه‌هایی با موضوعات هویت و سبک زندگی اسلامی ‌ایرانی جوانان، پایگاه اجتماعی و منزلت جوانان، جوانان، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و پیشرفت علم، فناوری، نوآوری و کارآفرینی جوانان برگزار می‌کند.

نظر شما