شناسهٔ خبر: 8210 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اختصاص اعتبار ۱۱۰ میلیاردی ارشاد برای اهدای کتاب به استان‌ها

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای انعقاد تفاهم‌نامه با ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، ۱۱۰ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال اعتبار برای توزیع کتاب اختصاص داده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ بعد از بررسی‌های صورت گرفته برای اجرای موفق طرح توزیع کتاب از سوی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، معاونت امور فرهنگی وزارت ارشاد با هدف توزیع عادلانه کتاب در سراسر کشور و به منظور تجهیز کتابخانه‌های استانی در سال جاری در سه مرحله و با انعقاد تفاهم‌نامه، سهمیه‌ای را به استان‌ها اختصاص داده است.

براساس این گزارش، در حال حاضر معاونت امور فرهنگی در حال توزیع مرحله سوم سهمیه استان‌ها به این شرح است: سهمیه اختصاص یافته استان‌های کشور در مرحله اول ۳۳ میلیارد ریال، در مرحله دوم ۳۳ میلیارد ریال و در مرحله سوم ۴۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون است. در مرحله سوم سهمیه آذربایجان شرقی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، آذربایجان غربی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، اردبیل یک  میلیارد ریال، اصفهان سه میلیارد ریال، البرز دو میلیارد ریال، ایلام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و بوشهر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.

همچنین به استان‌های تهران چهار میلیارد ریال، چهارمحال و بختیاری یک میلیارد ریال، خراسان جنوبی پنج میلیون ریال، خراسان رضوی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، خراسان شمالی پنج میلیون ریال، خوزستان دو میلیارد ریال، زنجان پنج میلیون ریال، سمنان پنج میلیون ریال و سیستان و بلوچستان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اختصاص یافته است.

استان‌های فارس یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، قزوین یک میلیارد ریال، قم یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، کردستان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، کرمان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، کرمان جنوبی یک میلیارد ریال، کرمانشاه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، کهگیلویه و بویراحمد یک میلیارد ریال و گلستان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سهمیه را به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین به استان‌های گیلان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، لرستان یک میلیارد ریال، مازندران یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، مرکزی یک میلیارد ریال، هرمزگان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و همدان یک میلیارد ریال و یزد یک میلیارد ریال اعتبار برای اهدای کتاب اختصاص یافته است.

نظر شما