شناسهٔ خبر: 8229 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار مجلد سی و یکم تفسیر «تسنیم»‌تا پایان پاییز

مجلد سی و یکم تفسیر «تسنیم» که به تفسیر آیات ۱۷۲ تا ۲۰۶ سوره اعراف اختصاص دارد،‌ تاپایان پاییز از سوی انتشارات «اسراء» منتشر و روانه بازار نشر می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ تفسیر تسنیم تالیف آیت‌الله جوادی آملی از جمله تفاسیری است که به زبان فارسی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نوشته شده است، این تفسیر بر پایه اسلوب تفسیری علامه طباطبایی در تفسیر المیزان نگاشته شده و در شمار «تفاسیر قرآن به قرآن» جای دارد. روش مؤلف، ذکر آیه یا آیات مورد نظر و بررسی آنها طی چهار مرحله‌است: «گزیده تفسیر»، «تفسیر آیه»، «لطایف و اشارات» و «بحث روایی».

ابتکار در اسلوب نگارش تفسیر «تسنیم» اسلوبی ابتکاری است. مفسر نخست آیه یا آیاتی می‌آورد و آن گاه جایگاه علمی و عملی هر آیه را در فصلی جداگانه مورد بحث قرار می‌دهد. این تفکیک دسترسی به معنا و تفسیر هر آیه را آسان می‌کند، البته در مواردی هم مفسر چند آیه را به دلیل پیوستگی معنایی در کنار هم یاد می‌کند و سپس در چهار بخش گزیده تفسیر، تفسیر، لطایف و اشارات و بحث روایی تفسیر را بیان می‌کند.

انتشارات «اسراء» در ادامه انتشار ۳۰ مجلد،‌ تفسیر تسنیم،‌ جلد سی و یکم این تفسیر را در دست انتشار دارد،‌ این مجلد به کوشش روح‌الله رزقی تنظیم شده است. هم‌چنین ویراستاری و مقابله علمی آن را حجت‌الاسلام سعید بندعلی و محمدعلی حسن‌زاده بر عهده داشته‌اند.حجج الاسلام حسن واعظی،‌ حسین اشرفی و  حسین شفیعی نیز ویراستاری علمی را بر عهده داشته‌اند.

این مجلد تفسیر تسنیم،‌ از آیه ۱۷۲ تا آیه ۲۰۶ سوره اعراف را در بر می‌گیرد و در حدود ۸۰۰ صفحه تنظیم شده است،‌ حضرت آیت‌الله جوادی آملی در جلد سی و یکم به تفسیر آیاتی با موضوعات بلعم باعورا،‌ زمان قیامت،‌ خلقت انسان، گرایش‌های شرک‌آلود، ولایت الهی، دستورات اخلاقی، استعازه به خدا،‌ استماع به قرآن و افرادی که قرآن آن‌ها را به چهارپایان تشبیه می‌کند‌، پرداخته است.

هم‌چنین انتشارات اسراء مجلد سی و دوم تفسیر تسنیم را که به سوره انفال اختصاص دارد،‌ در دست تنظیم دارد که آن را نیز تا پایان سال منتشر کند.

مجلد سی و یکم تفسیر تسنیم،‌ در ۸۰۰ صفحه، قطع وزیری و شمارگان ۳ هزار نسخه تا پایان پاییز منتشر و روانه بازار نشر خواهد شد.

نظر شما