شناسهٔ خبر: 8253 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کارگاه داستان‌نویسی «متفاوت»

کارگاه داستان‌نویسی «متفاوت» با تدریس جواد عاطفه، نویسنده، محقق و مترجم، زمستان امسال (1392) در موسسه فرجام برپا می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایبنا؛ جواد عاطفه گفت: کارگاه داستان‌نویسی متفاوت با تدریس من به مدت ۱۰ جلسه در موسسه فرجام برگزار می‌شود. سعی بر این است که در این کارگاه، خوانشی متفاوت و دگرگون از داستان ارایه شود. 
وی افزود: در این ۱۰ جلسه، پنج داستان ایرانی و پنج داستان خارجی که از منظر روایت، تکنیک‌های قصه‌گویی، فضا و استفاده نویسنده از ایده‌های ناب، با دیگر آثار متفاوت است، خوانده شده و خوانش‌های مختلف این داستان‌ها نیز بحث و بررسی می‌شود. 
عاطفه در ادامه با اشاره به این نکته که ایده اصلی برپایی این کارگاه پرورش خلاقیت در مخاطبان است، گفت: داستان‌های ایرانی که قرار است در کارگاه خوانده شوند از آثار صادق هدایت، صادق چوبک، بهرام صادقی، ابراهیم گلستان و هوشنگ گلشیری خواهد بود. 
وی در پایان گفت: شروع این کارگاه از ابتدای دیماه  (۱۳۹۲) و جلسات پایانی آن اواسط اسفندماه است.
 موسسه فرجام در میدان ولیعصر، ابتدای بلوار کشاورز، خیابان فلسطین شمالی، ساختمان عرفان، واقع شده‌است. 
عاطفه، داستان‌نویس، مترجم، محقق و پژوهشگر حوزه تئاتر و ادبیات است. از مجموعه داستان‌های منتشر شده وی می‌توان به «تا مقصد می‌خوابم، بیدارش نکن»، «اجازه خروج» و «دیوارهای بلند گورستان شهر ما» اشاره کرد. 
نمایشنامه‌های «پدر»، «سونات اشباح» و «طلبکاران» هر سه از آگوست استریندبرگ نیز کارنامه عاطفه در حوزه ترجمه است. 
همچنین کتاب «دیگرانِ عباس نعبلندیان» نیز از پژوهش‌های منتشر شده این محقق و مترجم است.

نظر شما