شناسهٔ خبر: 8264 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شاه آبادی: هنرمندان ما نسبت به مقاومت حساسند

مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در نگارخانه خیال موسسه فرهنگی هنری صبا از آثار حاضر در این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ حمید شاه آبادی مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد بعد از بازدید از نمایشگاه سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت گفت: جای خوشحالی دارد که هنرمندان ما نسبت به موضوع مقاومت حساس هستند و ذوق و قریحه خاصی را در ارتباط با این موضوع از خود نشان می دهند.

وی ادامه کرد: سومین جشنواره هنر مقاومت برای بنده که دوره قبل را هم دیده‌ام نشان دهنده ارتقای کمی و کیفی خوبی است. تنوع در رشته‌ها و آثار و مشارکت خوب نشان دهنده این است که فرهنگ مقاومت در داخل کشور همچنان فرهنگ زنده‌ای است. از سوی دیگر ارسال حدود ۱۵۰۰ اثر از هنرمندان دیگر کشورها نشان دهنده این است که ایران به عنوان ام القرای اسلام نماد مقاومت در جهان است و هنرمندان جهان هم با حضور در این جشنواره با فضای مفهومی مقاومت در ایران ارتباط بهتری برقرار می کنند

شاه آبادی گفت: در عصری که غرب دنبال تسلط بر همه شئون بشری و همه جایگاه‌های از دست داده خود به ویژه در منطقه خاورمیانه است هنرمندان نشان داده‌اند که نسبت به همه وقایع اخیر احساس مسئولیت می‌کنند و این موضوع جای خوشحالی دارد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در بخش عکس همین جشنواره شاهد آثاری هستیم که نشان دهنده این است که هنرمندانی که در ارتباط با مقاومت آثاری را خلق کرده بودند از آثاری که خلق کرده بودند پشیمان نیستند و همچنان همدل و همنوا با فضای فرهنگی انقلاب اسلامی حرکت می‌کنند.

وی افزود: این نکته بسیار مهم و خوشحال کننده است که هنرمندانی که در طول ۸سال دفاع مقدس آثاری را خلق کرده‌اند همچنان در همان مسیر حرکت می‌کنند.

شاه آبادی در پایان تصریح کرد: فرهنگ مقاومت در کشور ما زنده است و حضور بنده در این جشنواره هم به نشانه احترام به این هنرمندان عزیز است چرا که حداقل انتظار هنرمندان به ویژه هنرمندانی که در حوزه موضوعات ارزشی کار می‌کنند این است که آثار آن‌ها توسط مسئولان دیده شود که بنظرم انتظار به حق و درستی است.

نظر شما