شناسهٔ خبر: 8272 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«محمد سلگی» گزینه جدی مدیریت اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

محمد سلگی رئیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کشور این روزها به عنوان جدی‌ترین گزینه مدنظر معاونت فرهنگی برای مدیریت اداره کتاب وزارت ارشاد مطرح است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از تسنیم؛ اداره کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همان روزهای نخست تغییر مدیریت وزارت ارشاد به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه شخص وزیر،‌ رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و قلم قرار گرفت. این توجه به گونه‌ای بود که در فاصله چند روز پس از انتصاب سیدعباس صالحی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد،‌ محمد اللهیاری فومنی مدیر اداره کتاب و کتابخوانی از سمت خود برکنار و احمد کمالی‌نژاد به عنوان سرپرست موقت این اداره منصوب شد.

کمالی‌نژاد در اولین گفت‌وگوهای رسانه‌ای خود از مدیریت دو ماهه بر این اداره خبر داد،‌ قرار بود کمالی‌نژاد در این دو ماه تنها امور را طبق سنوات گذشته البته با تسهیل بیشتری ادامه دهد.

اکنون در حالی‌که ۱۱ روز به پایان دو ماه سرپرستی احمد کمالی‌نژاد بر اداره کتاب باقی مانده است‌، گزینه جدی بر روی میز سید‌عباس صالحی برای مدیریت اداره کتاب «محمد سلگی» رئیس سازمان چاپ و انتشارات جهاد دانشگاهی است.

محمد سلگی این روزها در حال جدایی موقت از مجموعه جهاد دانشگاهی است،‌ تا از این پس در اداره کتاب وزارت ارشاد مأمور به خدمت شود. البته به گفته سلگی هنوز رایزنی‌ها و مذاکرات در مجموعه جهاد دانشگاهی پیرامون انتقال وی به اداره کتاب ارشاد ادامه دارد و تا پایان هفته تکلیف مشخص خواهد شد.

محمد سلگی متولد ۱۳۴۵ و دارای دکترای روان‌شناسی است،‌از سال ۱۳۸۰ مدیریت سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی کشور را بر عهده داشته است،‌ تاکنون ر سمت‌های مختلفی هم‌چون مدیر کل دفتر فعالیت‌های سراسری معاونت فرهنگی جهاد،‌ مسئول دفتر مطالعات اتحادیه انحمن‌های اسلامی دانش‌آموزان،‌ دبیر جشنواره سراسری انتخاب پایان نامه سال دانشجویی‌،دبیر جشنواره انتخاب کتاب سال دانشجویی‌، مسئول بخش دانشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فعالیت کرده است.

هم‌چنین در سال‌های ۷۴ تا ۷۸ عضو کمیسیون تخصصی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشورو در سال‌های ۷۶ تا ۸۴ مسئول بخش روان‌شناسی شورای کتاب وزارت ارشاد و هم‌اکنون عضو کمیته نهضت مطالعه مفید است.

بررسی کارنامه فعالیت محمد سلگی نشان می‌دهد اگر چه او در سال‌های اخیر با کتاب و انتشارات سر و کار داشته است،‌ اما با توجه به اینکه علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان آغاز به کار خود در ارشاد از ممیزی کتاب به عنوان یکی از مهم ترین رسالت های وزارتخانه متبوع خود نام برد. انتظار می‌رود،‌ باید از فردی آگاه‌تر برای اداره امور کتاب بهره برد.

نظر شما