شناسهٔ خبر: 8301 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شماره‌های 77 و 78 فصلنامه «بینات» منتشر شد

شماره‌های 77 و 78 فصلنامه قرآن‌پژوهی «بینات» ویژه حقایق و معارف سوره مبارکه یاسین به صاحب‌امتیازی مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) و مدیرمسئولی و سردبیری محمد عبداللهیان منتشر شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایکنا؛ شماره‌های ۷۷ و ۷۸ فصل‌نامه قرآن‌پژوهی «بینات» ویژه حقایق و معارف سوره مبارکه یاسین در دو بخش موضوعات و مفاهیم سوره یاسین و علوم قرآن به همت مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) منتشر شد.

بنا بر این گزارش، پس از سرمقاله محمد عبداللهیان و تفسیری از سوره یاسین از آیت‌الله شبستری، در بخش موضوعات و مفاهیم سوره یاسین مطالبی با عناوین «سوگند در قرآن و یاسین» از سیدمحمد موسوی‌مقدم، «کاربرد صفت حکیم در سوره یاسین» از مرضیه محمدزاده، «تجلی حکمت در سوره یاسین» از مصطفی حسینی طباطبائی، «انذار در سوره یاسین» از مرضیه محصص، «خصائص پیامبران در قرآن و یاسین» از مینا شمخی و مریم شریفی، «شکر و شکرگذاری در قرآن و یاسین» از نهله غروی نائینی و مریم میرزائی قلم خانی و «عوامل بازدارنده از انفاق با توجه به آیه ۴۷ سوره یاسین» از مهناز ایزدی در این شماره آمده است.

همچنین «تطیر و تاثیر آن از نگاه قرآن و روایات» از نسیبه علمائی، «حق‌پذیران در قرآن و یاسین» از محمود خیراللهی، «سلام و انواع آن در قرآن و یاسین» از عاقله صابری، «شناخت شیطان در قرآن و یاسین» از هنگامه سلطانی ولاشجردی، «تجسم اعمال سوره یاسین» از رعنا وحدانی، «چهارپایان اهلی در قرآن و یاسین» از صدیقه ملک‌لو و «ملکوت از نگاه قرآن و یاسین» از اکرم جمشیدیان و زیبا طاهری از دیگر مطالب بخش موضوعات و مفاهیم سوره یاسین است.

در بخش علوم قرآن آخرین شماره «بینات» نیز عناوینی همچون «مفهوم قصر در سوره یاسین» از عزت‌الله مولائی‌نیا و عبدالعزیز صوفی‌زاده، «شعر از دیدگاه قرآن و پیامبر(ص)» از قاسم بستانی، «تطبیق آرای تفسیری در تجسم اعمال» از زهرا فرمانی اردهایی، «زوجیت اصناف در سوره یاسین» از فرشته معتمد لنگرودی و «رستاخیز انرژی‌ها» از محمد شریعتی کمال‌آبادی به چشم می‌خورد.

یادآور می‌شود، «بینات» فصلنامه‌ای قرآن‌پژوهی است که به صاحب‌امتیازی مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) و مدیرمسئولی و سردبیری محمد عبداللهیان منتشر می‌شود. 

نظر شما