شناسهٔ خبر: 8325 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کریمی: جنبش دانشجویی باید ساختارشکن باشد

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان با اشاره به اینکه جنبش دانشجویی باید ساختارشکن باشد، گفت: بعد از سال 74 هر اتفاقی افتاد با آرمان نظام و دین مشکل داشت و همین امر موجب شد تا مسئله کوی دانشگاه در 17 تیر 78 به وجود بیاید.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا کریمی دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل در میز گرد ۶۰ سال جنبش دانشجویی که عصر دیروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، اظهار داشت: در شانزدهم سال ۱۳۳۲ هنگامی که دانشجویان در دانشکده فنی دانشگاه تهران علیه ظلم عظیم طاغوت و استکبار اعتراض کردند، شهید شدند.

وی افزود: برخی قیام جنبش دانشجویی را در مسائل مختلف ذیل حکومت می‌خوانند.

کریمی اضافه کرد: کسانی که جنبش دانشجویی را وابسته می‌دانند می‌گویند جنبش دانشجویی حرف مفت است و به صحبت‌های دانشجویان گوش نمی‌کنند که این مسئله را از سال ۶۸ تا ۸۴ شاهد بودیم.

دبیر اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان تاکید کرد: جنبش دانشجویی و دانشجو باید جایی که گروه یا شخصی خلاف منافع اسلام حرکت می‌کنند اعلام موضع کرده و در برابر آنها اقدام کنند.

کریمی با تاکید براینکه جنبش دانشجویی باید ساختارشکن باشد، خاطرنشان کرد: بعد از سال ۷۴ هر اتفاقی افتاد با آرمان نظام و دین مشکل داشت و همین امر موجب شد تا مسئله کوی دانشگاه در ۱۷ تیر ۷۸ به وجود بیاید.

نظر شما