شناسهٔ خبر: 8348 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد دوم «دانشنامه قرآن کریم» در سال جاری منتشر می‌شود

مدیر گروه دائرةالمعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن، اظهار امیدواری کرد که جلد دوم «دانشنامه قرآن کریم» ویژه نوجوانان در سال جاری به چاپ و انتشار برسد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی خراسانی، مدیر گروه دائرالمعارف‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن از انتشار جلد دوم دانشنامه قرآن کریم در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: تاکنون یک جلد از دانشنامه قرآن کریم ویژه نوجوانان ارائه شده و امیدواریم امسال بتوانیم جلد دوم آن را ارائه کنیم.

خراسانی ادامه داد: از سال گذشته این کار برای انتشارات پژوهشگاه فرستاده شده اما با توجه به حساسیت کار و نیاز به صفحه‌آرایی، تصویرپردازی و طراحی مناسب، از انتشارات پژوهشگاه خواستیم مدل جدیدی برای کار ارائه کنند که هم اکنون مشغول آماده‌سازی آن هستند.

وی افزود: سعی کرده‌ایم جلد دوم با نقایص کمتری ارائه شود و جذابیت بیشتری برای نوجوانان داشته باشد.

خراسانی در ادامه به انتشار دانشنامه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از کارهایی که انجام شده این است که با انتخاب مقالات همسو از دائرالمعارف قرآن کریم، مجموعه‌ای از دانشنامه‌های تخصصی را هم ارائه خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: تاکنون دانشنامه اعلام در چهار جلد ارائه شده و دانشنامه اخلاق قرآنی در حال نهایی‌سازی است که در صورت آماده‌سازی در قطع رحلی منتشر می‌شود.

نظر شما