شناسهٔ خبر: 8365 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در هموار کردن مسیر پیشرفت نخبگان

قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به نقش شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارائه تسهیلات به نخبگان گفت: تاکنون شورا برای تصویب قوانین حمایتی از نخبگان همکاری خوبی داشته است و برای تقویت ارتباطات بین‌المللی نیز از شورا کمک می‌گیریم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ سعید سهراب‌پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان گفت: تاکنون شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصویب قوانین برای حمایت از نخبگان رضایتمند عمل کرده است به طوریکه به تازگی نیز قوانینی برای تسهیل کار نخبگان به تصویب رسید.

وی افزود: این قوانین در رابطه با جذب و اراده تسهیلات به نخبگان از سوی دانشگاه‌ها تصویب شد.

سهراب‌پور ادامه داد: البته سال گذشته کمبود بودجه دانشگاه‌ها سبب شد این قانون اجرا نشود ولی شورای عالی انقلاب فرهنگی در وظیفه خود درست و به جا عمل کرد.

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به ضرورت تقویت روابط بین‌المللی بنیاد ملی نخبگان گفت: برای افزایش ارتباطات بین‌المللی آئین‌نامه‌هایی داشتیم که به صورت ابتدایی بوده است و باید این آئین نامه‌ها را توسعه دهیم و برای این منظور سعی داریم از شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز کمک بگیریم.

وی اضافه کرد: بیشتر نخبگان کشور در کشورهای کانادا، آمریکا و انگلیس هستند که در این کشورها نیز سفارتخانه نداریم و باید سعی کنیم از طریق دانشگاهی و علمی ارتباطات را برقرار کنیم.

وی با اشاره به نقش پررنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی در مسائل مختلف بنیاد ملی نخبگان گفت: دبیر شورا عضو کمیسیون دائمی هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان است که نظر مثبتی نیز بر عملکرد بنیاد داشته و ما نیز تعامل خوبی با شورا داریم.

نظر شما