شناسهٔ خبر: 8438 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یازدهمین شماره «داستان» به دکه‌‌های مطبوعات رسید

یازدهمین شماره ماهنامه «داستان» با پرونده‌هایی برای ادبیات فقر ، برنده 82ساله جایزه نوبل ادبیات آلیس در سرزمین عجایب و ادبیات ترکیه به پیشخوان مطبوعات رسید .

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مخاطبان این نشریه در جدیدترین شماره آن، خواننده گفتگوهایی با هوشنگ مرادی کرمانی درباره کودکی ، فقر و تلاش برای زندگی، مظفر ایزگو نویسنده «به دنیا آمدم»، ناصر فیض، آلیس مونرو، ماری نوریس« ویراستار ارشد نیویورکر» هستند. 
۴۰ صفحه اول ماهنامه داستان که در مورد ادبیات فقر است گفتگو با هوشنگ مرادی کرمانی وداستان ها و نوشته هایی از فاطمه حاجی محمد تقی، پروفسور لری پینگ، مارسلا والدس، نعمت الله اسدی ،احمد غلامی را به خود اختصاص داده است درقسمت یادداشت آخرین شماره از ماهنامه «داستان» یادداشت هایی از حسین فتاحی، مسعود فراستی و مرتضی سرهنگی  دیده می‌شود. 
«وسترن اقتباسی» در این شماره در بخش «داستان سینما» با نوشته ای از چارکز دیکنز و نقد و بررسی فیلم وسترن «قطار سه و ده دقیقه یوما»از دیدگاه مهرزاد دانش و داودد غفارزادگان به چشم می‌خورد.
بخش «ویژه »ماهنامه این بار به ادبیات ترکیه اختصاص داده شده است که شامل نوشته ها، گفتگوها و داستان هایی از علی معلم دامغانی، نیکولاس برچ، یاشار کمال ، ناصر فیض، داوود وفایی ، ناظم حکمت، مظفر ایزگو و فاطمه مهربان است. 
در صفحات پایانی ماهنامه داستان حکایت های اخلاقی از میرزا عبد الکریم حق شناس، روایتی از نعمت الله سعیدی و گزارش خبری از رونمایی رمان «درد» نوشته صادق کرمیار وجود دارد. 
شماره جدید ماهنامه «داستان» به سردبیری محمدحسین بدری از سوی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان در ۱۳۲صفحه به قیمت ۲۵۰۰ تومان عرضه شده است.

نظر شما