شناسهٔ خبر: 8483 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نبود ساختار حرفه‎ای از ضعف‎های مهم برخی رسانه‎ها

استاد علوم ارتباطات نبود ساختار حرفه‎ای را از ضعف‎های مهم برخی رسانه‎ها و مطبوعات کشور عنوان کرد و گفت: همین مهم باعث پایین آمدن تیراژ و مخاطب آن‎ها شده است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ محمد مهدی فرقانیˈ گفت: نقطه ضعف خیلی از رسانه های امروز ما این است که ساختار حرفه ای ندارند.

به گفته وی نداشتن استقلال حرفه ای در مطبوعات و رسانه ها سبب می شود تیراز آنها پایین آمده و مردم رابطه کمتری با این رسانه ها برقرار کنند و به مرور نیز اعتماد آنها به برخی رسانه ها ازبین برود و برای دریافت اخبار و اطلاعات به سایر رسانه ها روی آورند.

استاد علوم ارتباطات و روزنامه نگاری با بیان اینکه در عرصه جهانی، ارتباطات حرف اول را می زند افزود: هر کشوری که رسانه قوی تری داشته باشد جایگاه بهتری در مقایسه با سایر کشور ها خواهد داشت و پله های ترقی و پیشرفت را بهتر پشت سر خواهد گذاشت.

فرقانی با تاکید براینکه رسانه ای که بتواند خبر ها را با دقت بر درستی یا نادرستی آن به گوش مخاطب برساند موفق ترین رسانه است، تصریح کرد صحت و کیفیت خبر، درستی و دقت و سرعت در انتقال خبر از گزینه هایی است که باعث جذب مخاطب می شود که این می تواند به عنوان مهمترین سرمایه هر رسانه ای به حساب آید.

صاحبنظر رشته روزنامه نگاری تاکید کرد که رسانه ها باید با دیدن نقاط ضعف خود و نقاط قوت دیگر رسانه ها هرچه بیشتر برای رسیدن به نقطه اوج رسانه ای که پوشش دهی به موقع خبر ها و انتشار اخبار درست و صادق است تلاش کنند.

فرقانی ادامه داد: رسانه ها نقش به سزایی در افزایش آگاهی بخشی مردم در زمینه های مختلف دارند و توانسته اند با وجود اعمال تحریم های گوناگون از سوی استکبار جهانی راه خود را به درستی پیدا کنند و به سمت جهانی کردن رسانه خود و رساندن صدای ایران به گوش جهان پیش بروند.

وی در عین حال به ضعف های حرفه ای برخی رسانه ها در کشور اشاره کرد و گفت: البته تا رسیدن به نقطه ایده آل در عرصه رسانه حرفه ای فاصله زیادی داریم ولی رسانه ها باید با توجه به فناورهای نوین ارتباطی، در جهت روز آمد کردن رسانه خود از لحاظ حرفه ای و تجهیزات تلاش کنند.

نظر شما