شناسهٔ خبر: 8527 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نماینده کمیسیون آموزش در تلفیق: بودجه دانشگاه‌ها سرانه‌ای می‌شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از عدم تغییر بودجه آموزش عالی نسبت به سال های 91 و 92 خبر داد و گفت: اعتبارت آموزش عالی در لایحه بودجه 93 تغییر چندانی نسبت به سال گذشته ندارد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ جواد هروی با اشاره به بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه ۹۳ گفت: کار اساسی در کمیسیون تلفیق قرار است امسال صورت گیرد و ما امیدواریم بتوانیم این طرح را با حمایت کمیسیون آموزش وتحقیقات و وزارت علوم انجام دهیم و آن توزیع اعتبارات آموزش عالی براساس سرانه دانشجویی است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلایل مختلف توزیع اعتبارات آموزش عالی براساس ملاک‌های دیگر قرار گرفته بود که متاسفانه ساماندهی لازم را نداشت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات افزود: امسال قبل از اینکه کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۳ کار خود را آغاز کند جلساتی با دکتر جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزیر علوم، دکتر محمد حسین امید معاون اداری مالی وزیرعلوم، دکتر سید امیرمحسن ضیایی، معاون آموزشی وزارت بهداشت برگزار کردیم تا وضعیت سرانه دانشجویی و ملاکهای آن را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد: درصورتی که بتوان توزیع اعتبارات را براساس سرانه دانشجویی ساماندهی کرد و به کمیسیون تلفیق ارایه داد یک حرکت عظیم و یک انقلابی در آموزش عالی به وجود آورده ایم که براساس آن عدالت آموزشی ایجاد خواهد شد و ما در کمیته آموزش عالی مصمم هستیم این طرح را در کمیسیون تلفیق عملیاتی کنیم.

هروی درباره افزایش بودجه آموزش عالی در لایحه بودجه سال ۹۳ گفت: بودجه آموزش عالی افزایش چندانی نسبت به سال ۹۱ و حتی ۹۲ نداشته است، نگرانی ما از این است که بودجه های پژوهشی وزارت علوم دچار چالش و مشکل شود.

وی افزود: متاسفانه در بودجه ۹۳ اختصاص نیم درصد رشد سالیانه پژوهش از درآمد ناخالص ملی دیده نشده است که باید پیگیری کنیم.

نماینده کمیسیون آموزش در تلفیق در خصوص نگاه ویژه به بودجه ۱۰ دانشگاه برتر در لایحه بودجه سال ۹۳ گفت: ۱۰ دانشگاه برتر براساس ماده ۱۵ قانون برنامه پنجم متفاوت دیده شده اند و در جایگاه خود محفوظ هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: ولی توزیع اعتبارات برای مابقی ۲ هزار ۵۷۰ دانشگاهی که در کشور وجود دارد براساس عدالت نبوده و بنای ما این است که این وضعیت تغییر کرده و با ساماندهی  توزیع اعتبارت عدالت آموزشی برقرار شود.

نظر شما