شناسهٔ خبر: 8556 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

از شبکه‎های اجتماعی نهراسیم

استاد علوم ارتباطات و روزنامه نگاری با تاکید بر اینکه نباید از شبکه‎های اجتماعی هراس داشت، گفت: این شبکه‎ها برای جامعه هم تهدید و هم فرصت به شمار می‎آیند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ احمد توکلیˈ افزود: متاسفانه یا خوشبختانه فیس بوک و شبکه های اجتماعی در ایران در حالی که فیلترند یکی از پربیننده ترین و پرکاربرترین رسانه های اجتماعی به شمار می آیند.

نویسنده کتاب مثلث طلایی نوشتن اظهار داشت: با توجه به محدودیت های ایجادشده هنوز نتوانسته ایم بپذیریم که مجوز فعالیت به این شبکه ها بدهیم یا خیر، شاید فیلترکردن و ایجاد حساسیت باعث پربیننده شدن این گونه شبکه ها شده است.

توکلی با یادآوری اینکه امروز جوانان ما در رسانه های جدید (شبکه های اجتماعی) بسیار فعالند بر ضرورت هدایت این فضاها تاکید کرد.

وی می گوید: رسانه های اجتماعی از آنجایی که ماهیت آنها سیستم بردار نیست خود جوش هستند.

نویسنده کتاب ویراستاری و مدیریت اخبار گفت:هراس از این نوع شبکه های اجتماعی باعث می شود تا برخی به دلیل اعتقادات خاص مذهبی از ورود به این فضاها خودداری کنند و به مرور نسبت به افرادی که به آنها دسترسی پیدا کرده اند از برخی اطلاعات دور شوند.

این استاد علوم ارتباطات با بیان اینکه نباید درحوزه استفاده از شبکه های اجتماعی محدودیت ایجاد کرد، افزود: نحوه استفاده صحیح و بهینه از این گونه رسانه ها را باید نهادینه کرد .

استاد علوم ارتباطات افزود: شاید شبکه های اجتماعی یکی از ابزارهای بسیار اساسی باشند و نباید مانع فعالیت آنها شد ، باید به سمتی حرکت کرد که از رسانه های جدید بیشترین استفاده و بهره برداری را داشته باشیم، از این رو این شبکه ها هم فرصت و هم تهدید برای جامعه هستند.

نظر شما