شناسهٔ خبر: 8575 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین جلسه‌ی کارگروه تدوین آیین‌نامه و ضوابط نمایش سال 93 تشکیل شد

اولین جلسه ساماندهی اکران و نمایش در سینمای ایران با حضور صاحب‌نظران و سینماگران این حوزه و مسئولین سازمان سینمایی برگزار شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ "محمد احسانی"، " معاون آثار و فعالیت‌های سینمایی " با بیان اینکه حضار در این جلسه صاحب تجربه و سابقه در سینما و مهمتر از آن امین و معتدل هستند، خواستار حل مشکلات در زمینه اکران و نمایش با همکاری و همیاری همه صنوف و دست اندرکاران این حوزه شد.

وی با بیان اینکه در حلقه‌های دیگر مربوط به سینما مثل ساخت،تولید و ... روند برنامه‌ریزی و حل مشکلات در حال شکل‌گیری است ،بر تدوین هرچه سریعتر قواعد و آیین‌نامه‌های شفاف در حلقه نمایش و اکران تاکید کرد.

برنامه‌ریزی با هدف تأمین منافع کلی سینما ،صنوف دست اندرکار مقوله تولید و از همه مهمتر خواست و نیاز مخاطب از دیگر اهداف و خواسته‌های مسئولین سازمان سینمایی بود که از زبان احسانی در این جلسه بیان شد.

"معاون آثار و فعالیت‌های سینمایی " همچنین یادآور شد که تنوع در ارائه آثار خوب در همه فصول سال و به دنبال آن فروش مناسب سالن‌های سینما در همه روزهای سال موضوعی است که در اولویت کاری رئیس سازمان سینمایی قرار دارد و این موضوع با روحیه همکاری و نیت صادقانه و رعایت منفعت جمعی به نتایج درست و پایداری خواهد رسید.

در ادامه حاضران جلسه به بیان مشکلات و معضلاتی که در حوزه سینمای ایران در جریان است پرداختند و ضمن تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات در جریان تدوین آئین‌نامه نمایش، پرداختن به منافع عمومی سینما را اولویت کاری خود در این جلسات دانستند.

جلسه دیروز  -شنبه ۲۳آذر- با حضور "علیرضاسرتیپی"،"مرتضی شایسته"،"همایون اسعدیان"،"علی آشتیانی پور"،"علیرضا داوود نژاد"،غلامرضا فرجی"، "محمد احسانی"،"محمد رضا فرجی" در سازمان سینمایی تشکیل شد.

جلسه بعدی تدوین آئین نامه شورای صنفی نمایش روز سه شنبه همین هفته- ۲۶ آذر - برگزار خواهد شد.

نظر شما