شناسهٔ خبر: 8582 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت 16 مقاله بین‌المللی توسط دانشجویان دانشگاه آزاد خارگ

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ از ثبت 16 مقاله بین المللی(آی اس آی) توسط دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ حسین فیاض‌بخش شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت هفته پژوهش در خارگ، اظهار داشت: قصد ما بر این بود تا همزمان با روز دانشجو سالن آمفی تئاتر مجهز این دانشگاه را افتتاح کنیم، اما به لحاظ آماده نبودن برق سالن، آن را موکول به هفته پژوهش و برگزاری این همایش کردیم.

وی افزود: هر کس در راه تعالی دانشگاه و توسعه آن گامی برداشته باشد، قطعاً متضرر نخواهد شد و دانشگاه مهد تربیت نیروی انسانی برای تزریق نیرو به جامعه است و وی به جامعه خدمت کرده و آنچه امروز به عنوان رئیس جمهور، مدیران اجرایی و دیگر مسئولان در تمام کشورها مشاهده می‌کنید، مسئول تربیت و آموزش‌های دانشگاهی بوده و ما از کسانی که در راه‌اندازی و توسعه این دانشگاه قدم برداشته‌اند تشکر می‌کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ عنوان کرد: دانشگاه محل تربیت خواص است و تحولاتی که در جامعه بشری شکل می‌گیرد، محصول بارش‌های مغذی و ذهنی دانشجویان و اساتید است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در ساخت و تکمیل این داشنگاه با توجه به مشکلات موجود برای حمل و نقل مصالح و دیگر لوازم، زحمت‌های بسیاری کشیده شده و اگر امروز شاهد رشد و توسعه ان هستیم، به لطف تلاش‌های امام جمعه، بخشدار و مسئولان نفتی بوده است که پشتیبان ما بوده‌اند.

فیاض‌بخش ابراز داشت: با وجود اینکه امروز شاهد آن هستیم که بسیاری از دانشگاه‌های شهرهای همجوار در حال زیان‌دهی هستند، اما به لطف تلاش‌های دوستان دانشگاه ما چه از لحاظ امکانات رفاهی و چه آموزشی، مثل خوابگاه، آزمایشگاه، ساختمان اداری، مسجد و دیگر ساختمان‌های موجود، تکمیل شده و از این به بعد باید در راستای افزایش سطح کیفی گام برداریم که برای این امر نیز در حال دکترهای PHD در زمینه‌های مربوطه هستیم.

وی در رابطه با روز دانشجو افزود: روز دانشجو به لحاظ ایستادگی آنان در برابر استکبار، جرقه‌ای فکری در دانشجویان در مقابل استکبار ستیزان نهادینه کرد که این تفکر استقلال طلبی و استعمار ستیزی، در آینده می‌تواند سرمایه گرانبهایی باشد که البته ما ثمره آن را در سال‌های دفاع مقدس، در زمان تحریم‌ها و در تمام مشکلاتی که غربی‌ها برای ایران به وجود آوردند دیدیم و امروز می‌بینید که شش ابر قدرت دنیا باید یک طرف میز بنشینند و ایران در سوی دیگر و همواره ایران را یکی از تاثیرگذارترین کشورها در سیاست‌های منطقه می‌دانند و حساب ویژه‌ای رو ما باز می‌کنند و این البته نتیجه تدابیر رهبرمان انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خارگ اضافه کرد: قدرت ایران را در بحث ارسال فضاپیماها، پیروزی حزب الله لبنان در برابر رژیم صهیونیستی، مقاومت سوریه در برابر ابر قدرت‌های جهان و دستیابی به دانش‌های نوین هسته‌ای و علمی، همگان دیده‌اند و این‌ها گام‌های بزرگی است که ایران با ایستادن روی پای خود برداشته است.

وی افزود: برخی دیدگاهشان تنها درباره قیمت سیب زمینی است و باید بگوییم عده‌ای دیدگاهی مگسی دارند و باید از طریق همین مکان دیدگاه افراد را تغییر داد و ترتیب دادن همچین پژوهش‌هایی به رشد و توسعه تفکر فرهنگی کمک خواهد کرد و آنچه امروز بشر را به کرات و قعر دریاها فرستاده است، حاصل همین پژوهش‌ها و تحقیقات بوده است که رشد و توسعه صنعت و فناوری‌ها را به دنبال داشته است.

این مسئول با اشاره به اینکه دانایی، ملاک و شاخصه رشد کشورها بوده است، ادامه داد: شاخصه دانایی همواره پژوهش بوده و کنجکاوی و تلاش دانشجویان موجب پیشرفت در این زمینه شده که ثمره آن فراهم آمدن رفاه بیشتر برای جوامع خواهد بود و باید سعی در تولید اطلاعات کرد تا نیاز به مصرف کردن آن احساس نشود و به حمدالله ما در این زمینه تاکنون موفق بوده‌ایم.

فیاض‌بخش با بیان اینکه اگر دشمن کشورهای همسایه را به تصرف خود درآورده تنها هدفش فشار بر ایران بوده خاطرنشان کرد: به لطف خداوند و با تلاش جامعه علمی کشور، توسعه دستاوردهای پزشکی، ساخت موشک‌ها، فضاپیماها، ماهواره‌ها، و دیگر چیزها، ناتوانی دشمن در برابر ما را نشان می ‌دهد و دشمن بالاخره در برابر ما زانو خواهد زد.

وی متذکر شد: به هر حال امیدوارم افتتاح این سالن همایش و برگزاری این سمینار، شروعی باشد برای اجرای برنامه‌های بعدی که به حمدالله زمینه‌ساز تحول و توسعه در خارگ باشد و با افتخار باید بگویم که ما در سال جاری ۱۶ مقاله آی اس آی ثبت کرده‌ایم و برای توسعه در امر تحقیق برنامه‌های زیادی داریم که در آینده آن را اجرایی خواهیم کرد.

نظر شما