شناسهٔ خبر: 8594 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش «مردم سالاری دینی» برگزار می‌شود

سومین همایش مردم سالاری دینی ۲۶ آذر در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود. سخنران افتتاحیه این همایش حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواهد بود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ همایش مردم سالاری دینی در سال ۸۲ برای نخستین بار برگزار و دومین همایش نیز سال ۸۶ و سومین همایش ۲۶ آذر امسال برپا خواهد شد.

از جمله سخنرانان این همایش می‌توان به آیت‌الله محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، آیت‌الله محسن اراکی رئیس مجمع تقریب مذاهب اسلامی و محمدمهدی تهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام داود رنجبران معاون مطالعات راهبردی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه و رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی و محمدرضا مرندی عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی و دبیر علمی همایش نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

براساس این گزارش، تعبیر مردم‌سالاری دینی امروزه با چالش‌هایی از سوی صاحبنظران روبرو شده و دیدگاه‌های متفاوت و گاه متعارضی را پیرامون خود به وجود آورده است از این رو ضروری به نظر می‌رسد تا در این خصوص، تحقیقات بیشتری صورت پذیرفته و موضوع از زوایای مختلفی مورد بحث قرار گیرد که در این همایش براساس مقالات مختلف بدین مبحث پرداخته شده است.

سومین همایش مردم سالاری دینی درباره ضرورت پرداختن به بحث مردم سالاری است که از سال‌های پیش توسط مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته بود، پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی برای تبیین مردم سالاری دینی اقدام به فراخوان مقاله در این موضوع کرده بود.

همایش مردم سالاری دینی ساعت ۸ تا ۱۷ سالن عدالت دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی (ره) روز سه‌شنبه ۲۶ آذر ماه جاری برپا خواهد شد.

نظر شما