شناسهٔ خبر: 8599 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

معاون فرهنگی وزیر علوم:‌ تصور موجود نسبت به دانشگاه و دانشگاه اسلامی باید اصلاح شود

معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با بیان اهمیت اصلاح تصور موجود نسبت به دانشگاه و دانشگاه اسلامی گفت: دانشگاه اسلامی محقق نمی‌شود مگر آنکه تبدیل به یک مطالبه عمومی شود که لازمه آن اصلاح تصور موجود نسبت به دانشگاه و دانشگاه اسلامی است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا؛ سید ضیاءهاشمی در جلسه هم‌اندیشی استادان دانشگاه علامه طباطبایی(ره) که به منظور بحث و بررسی سند دانشگاه اسلامی با حضور مسئولان دانشگاه و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و استادان گروه‌های مختلف آموزشی در دانشکده ادبیات فارسی برگزار شد، نیز توجه به دانشگاه اسلامی در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری برای تحقق سند دانشگاه اسلامی و اجرای فرهنگ دینی در دانشگاه‌ها، را یادآور شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر نگاه ما به دانشگاه نگاهی امنیتی، کنترلی و سلبی باشد حتما از دانشگاه اسلامی دور خواهیم شد، کما اینکه در مراحلی دور شده‌ایم. وی، تربیت متخصص متعهد خلاق و کارآفرین - تولید، انتقال و انتشار علم و فناوری در خدمت نیازهای جامعه اسلامی و همچنین ایجاد ساختار کارآمد و اثربخش دانشگاه اسلامی‌ در سطح ملی، منطقه ای و فرامنطقه ای را سه اصل مهم برای دانشگاه اسلامی را برشمرد.

دکتر سلیمی سرپرست دانشگاه علامه طباطبایی نیز در سخنانی اظهار داشت: یکی از شاخص‌های سند مذکور، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و بحث و بررسی در خصوص مسائل مختلف در دانشگاه است و چیزی که در آن شکی نیست مفاهیم سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها از قبیل خلاقیت، آزاداندیشی، نظریه‌پردازی، عقلانیت، تولید علم و ... است بلکه این عملکرد برخی از ما است که با برداشت شخصی، ایجاد شک می‌کند.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر شاطری دبیر شورای تخصصی اسلامی شدن دانشگاه‌ها سند مذکور را جزو اولین اسناد ملی و بالا دستی شمرد و رویکرد آن را رویکردی عملیاتی خواند .

نظر شما