شناسهٔ خبر: 8691 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رونمایی از ۷ عنوان کتاب سازمان اسناد در چهارمین جشنواره هفته پژوهش

۷ عنوان کتاب و ۱۴ جلد از کتب انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین همایش بین‌المللی اسناد ایرانی رونمایی شد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ نخستین همایش بین‌المللی اسناد ایرانی همزمان با چهارمین جشنواره هفته پژوهش با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلام، سفرا، رؤسای آرشیوهای ملی و رایزنان فرهنگی ۴۵ کشور امروز دوشنبه ۲۵ آذر برگزار شد.

در این همایش هفت عنوان کتاب و ۱۴ جلد از جمله آثار انتشارات سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با حضور وزیر ارشاد، اسحق صلاحی رئیس سازمان اسناد کتابخانه ملی ایران، محمد رجبی رئیس کتابخانه مجلس رونمایی شد.

این کتاب‌ها شامل «اصلاح‌نامه سه زبانه»، «آموزش مدیریت اسناد»، «روابط ایران و یونسکو»، «راهنمای آرشیو شفاهی» و «قوانین و مقررات اسناد جلد اول و دوم» بود که در حضور سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای مختلفی همچون پاکستان، مکزیک، ترکیه و... رونمایی شد.

در این مراسن اسحاق صلاحی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران بیان داشت: کتابخانه ملی ایران در تلاش است تا به سبک مطالبات مقام معظم رهبری و فرهنگ گذشته ایرانیان دست یابد.

وی اضافه کرد: این کتابخانه افتخار دارد که صدور فیپای خود را از دو هفته به یک تا ۴ روز کاهش دهد که این مهم در هیچ یک از کتابخانه‌های دنیا مشاهده نمی‌شود حتی در گذشته عضویت الکترونیکی ناشران بیش از سه هزار بود اما اکنون این عضویت ۸۲۰۰ ناشر فعال شده است.

صلاحی ادامه داد: کتابخانه ملی ایران تلاش دارد به عنوان هاب ملی دانش کشور تبدیل شده و همه منابع و اسناد خود را به صورت دیجیتالی در اختیار پژوهشگران و محققان قرار دهد.

رئیس کتابخانه ملی ایران در پایان، گفت: برای اینکه بتوانیم مشکلات حوزه نشر و کتاب را مرتفع کنیم باید به سمت ای‌بوک برویم و از توانمندی وزارت ارشاد به عنوان سکاندار فرهنگی کشور و کتابخانه‌های کشور استفاده کنیم.

نظر شما