شناسهٔ خبر: 8694 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برپایی نمایشگاه تخصصی کتب عاشورا و مقتل

مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) از برپایی نمایشگاه تخصصی کتب عاشورا و مقتل همزمان با اربعین حسینی در کتابخانه شیخ صدوق(ره) خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ علیرضا محمودی، مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) در خصوص برگزاری این نمایشگاه ذکر کرد: نمایشگاه تخصصی کتب عاشورا و مقتل همزمان با اربعین حسینی و رونمایی کتاب چهل منزل با حسین(ع)(مقتل) در کتابخانه شیخ صدوق(ره) برپا خواهد شد.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ده ها جلد کتاب از انتشارات مجتمع فرهنگی عاشورا در زمینه های نهضت عاشورا، نهضت خانوادگی امام حسین(ع) از نظر روانشناسی، مدیریت عاشورایی و کتاب های شعر عربی که به زبان فارسی ترجمه شده در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

محمودی در ادامه تصریح کرد: این نمایشگاه کتاب همزمان با رونمایی کتاب چهل منزل با حسین(ع) (مقتل) نوشته ی حجت الاسلام دکتر علی اکبر رنجبران برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این کتاب گذری اجمالی بر تاریخ مقتل نگاری شیعه(ادبیات عاشورایی)توضیحدادهشدهاست که حجت الاسلام و المسلمین دکتر رسول جعفریان نظارت کننده ی تالیف این کتاب بوده است.

مدیر کتابخانه شیخ صدوق(ره) با اشاره به این نمایشگاه تاکید کرد: از آنجایی که بحث عاشورا و نهضت عاشورا، یکی از رسالت‌های کتابخانه‌ها، فراهم کردن خوراک فکری نسل جوان است تا با مطالعه، تعمق و تفکر در این نهضت عظیم بیش از پیش نسبت به آثار و برکات ارزشمند آن آشنا شده و به بصیرت الهی برسند، کتابخانه شیخ صدوق(ره) اقدام به برگزاری این نمایشگاه نموده است.

محمودی در خصوص اهداف برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه آشناسازی افراد با منابع اطلاعاتی در زمینه عاشورا و کتاب های تازه منتشر شده در این حوزه است.

وی در پایان بیان کرد: این نمایشگاه از تاریخ ۳۰ آذر ماه لغایت ۱۰ دی ماه دایر می باشد و کتب با ۲۰ درصد تخفیف عرضه می گردد.

علاقه مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به کتابخانه شیخ صدوق(ره) واقع در شهرری، فلکه اول دولت آباد، جنب بوستان مهران مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۳۷۵۴۰۴۱ تماس حاصل فرمایند.

نظر شما