شناسهٔ خبر: 8740 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مجید پورولی» نمایشنامه‌ای‌ با محوریت حضرت رقیه(س) نوشت

مجید پورولی کلشتری از تالیف نمایشنامه‌ای با محوریت حضرت رقیه(س) تحت نام «بگو راوی بخواند» خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از فارس؛ مجید پورولی کلشتری نویسنده درباره نمایشنامه خود اظهار داشت: اوایل آبان ماه یکی از گروه‌های فرهنگی معرفتی اصفهان (مهر تابان) به بنده حقیر پیشنهاد نگارش نمایشنامه‌ای در خصوص امام حسین علیه السلام و واقعه کربلا را دادند.

وی ادامه داد:  جلسه‌ای با همین موضوع ترتیب داده شد و آن چه که بیشتر از همه چیز مورد نظرشان بود فرصت اندک برای نگارش نمایشنامه بود و طبق برنامه می‌بایست نمایش در اربعین حسینی اجرا شود.

به گفته وی، چیزی نزدیک به ده روز به بنده فرصت داده شد تا نمایشنامه را بنویسم و تحویل دهم، که البته پنج روز دیگر به آن افزوده شد. اما برای نگارش یک نمایشنامه مستحکم و متناسب با موضوع عظیمی چون واقعه کربلا این فرصت بسیار بسیار کم بود. کما این که تمام این پانزده روز در خدمت نگارش متن نمایشنامه نبودم و می‌بایست به فعالیت‌های دیگری نیز می‌پرداختم که یکی از آن‌ها نگارش یک رمان با موضوع حضرت زهرا سلام الله علیها و غصب فدک بود. اما به لطف خدا و عنایت امام حسین علیه السلام نمایشنامه‌ای با عنوان «بگو راوی بخواند» نوشته شد که خوشبختانه مورد تایید تیم اجرایی قرار گرفت و البته پس از چهار بار بازنویسی، متن نهایی به کارگردان سپرده شد.

نویسنده رمان «اقیانوس مشرق» در توضیح بیشتر خاطرنشان کرد: «بگو راوی بخواند» داستان جوان نابینایی است به نام عمران که برای شفا گرفتن از دستان کوچک حضرت رقیه سلام الله علیها به شام سفر کرده است. او توسط شامیان جفاکار در جریان واقعه کربلا قرار می‌گیرد و در آخر از این که چشمی ندارد تا چهره کریه شامیان را ببیند خشنود است.

پورولی کلشتری تصریح کرد: این نمایش هفت شخصیت اصلی دارد و محوریت موضوعی آن بر شخصیت حضرت رقیه سلام الله علیها استوار است. در دوره‌ای که برخی عامدانه یا جاهلانه وجود مبارک این دردانه اباعبدالله الحسین علیه السلام را انکار می‌کنند، اجرای چنین نمایشی در اصفهان نعمت است.

این داستان نویس با بیان اینکه بی گمان بدون مدیریت و سخت کوشی آقایان حمید تاجی و سعید منصوری این اتفاق مهم رخ نمی‌داد، گفت: کارگردانی این نمایشنامه بر عهده سید قادر طباطبایی است و طبق برنامه انشالله اربعین امسال در شهر اصفهان اجرا خواهد شد.

نظر شما