شناسهٔ خبر: 8742 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

یک مقام مسئول وزارت علوم: صدور مجوز برای موسسات آموزش عالی غیردولتی متوقف شد

مدیر کل دفتر آموزش‎های غیردولتی غیرانتفاعی از آمایش سرزمینی و رتبه‎بندی موسسات و دانشگاه‎های غیردولتی توسط معاونت آموزشی وزارت علوم خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از مهر؛ کارن ابری نیا درباره ادامه روند صدور مجوز برای تاسیس دانشگاههای غیردولتی، اظهار داشت: روند صدور مجوز برای موسسات و دانشگاههای غیردولتی به علت رشد بی رویه شان متوقف شده است.

وی با بیان اینکه صدور مجوزهای پی در پی منجر به ایجاد مشکلات برای این دانشگاهها شده است، تاکید کرد: افرادی هم که متقاضی راه اندازی این موسسات هستند بدون شناخت از مشکلات این دانشگاهها وارد ورطه ای می شوند که مسائل متعددی برای آنان به دنبال دارد.

مدیر کل دفتر آموزشهای غیردولتی غیرانتفاعی، اظهار داشت: بهتر است ابتدا مطالعه ای روی این جریان صورت گیرد و آمایش سرزمینی انجام شود تا بتوان با دید باز در این راه حرکت کرد.

ابری نیا درباره آمایش سرزمین غیردولتیها، اظهار داشت: معاونت آموزشی وزارت علوم تصمیم دارد برای کل مجموعه آموزش عالی آمایش سرزمینی، مطالعه ای انجام دهد البته پیش از این اقداماتی صورت گرفته بود و در تکمیل آن، قرار است برنامه هایی تهیه شود.

وی درباره رتبه بندی دانشگاهها و موسسات غیردولتی که پیش از این صورت گرفته بود، گفت: نتایج آن رتبه بندی هنوز استخراج نشده اما در پی آن هستیم موسسات را رتبه بندی یا اقدام پیشین را تکمیل کنیم.

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، رتبه بندی غیردولتیها صد در صد توسط وزارت علوم انجام می شود.

نظر شما