شناسهٔ خبر: 8759 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیوند حوزه و دانشگاه مورد تأکید امام راحل(ره)، رهبر انقلاب و مراجع تقلید است

دبیر انجمن مستقل دانشگاه تهران گفت: امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید بر ارتباط دانشگاهیان با حوزویان تاکید کردند، لذا ما دانشگاهیان نیز امروزه باید بکوشیم که این ارتباط را بیش از پیش تقویت و زنده کنیم.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فرارسیدن ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه گفت: این روز، روز مبارکی در تقویم دانشگاه و حوزه کشور است چراکه بین دین و دانشگاه پیوند مبارک و حلقه وصلی ایجاد شده تا مطالبات دینی و علمی به خصوص علوم انسانی در دانشگاه تولید، همچنین علوم حوزوی به چارچوب علمی دانشگاه نزدیک‌تر شود.  
دبیر تشکیلات انجمن مستقل دانشگاه تهران مطرح کرد: امروزه نیاز است متون دینی، حوزوی و علوم دینی کشور از حالت سنتی گذشته خارج و با نیازهای روز منطبق شود، چراکه تا پیش از انقلاب اسلامی حوزویان ما علاقه‌ای به ورود به دانشگاه‌ها که جولان‌گاه نگاه‌های چپ کمونیستی و لیبرال مسلکان بود، نداشتند.  
 عبدی به شهیدان مطهری، مفتح، باهنر و بهشتی اشاره و اظهار داشت: این بزرگان با ورود به عرصه دانشگاه و با ارتباط با دانشجویان تلاش کردند تفکرات ناب اسلامی را به دانشگاه‌ها تزریق کرده و در اختیار قرار دهند.  
دبیر تشکیلات انجمن مستقل دانشگاه تهران با اشاره به آفتهای موجود در دانشگاه‌ها گفت: امروزه متاسفانه حوزه و دانشگاه از یکدیگر فاصله گرفته و تنها از این روز مبارک نام آن در تقویم باقی مانده است که در حد یک گرامیداشت خلاصه می‌شود. 
عبدی مطرح کرد: ارتباط دانشگاهیان با حوزویان را امام راحل (ره)، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید برآن تاکید کردند، اما متاسفانه امروزه به آن توجه ویژه‌ای نمی‌شود.  
وی ادامه داد: نیاز است پیوند عمیقی بین دانشگاه و حوزویان برقرار شود تا جوانان نخبه مسلمان در دانشگاه پرورانده شوند چراکه هرچه ارتباط میان این دو نهاد کمرنگ شود جوانان،‌ نخبگان و دانشگاهیان کشور علم خود را در اختیار منویات منحوس غرب قرار می‌دهند که همان تعبیر "فرار مغزها" است.  
عبدی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا هرچه ارتباط حوزه و دانشگاه بیشتر شود شاهد رشد جوانان، دانشمندان مسلمان و دین باور خواهیم بود پس ما دانشگاهیان باید تلاش کنیم ارتباط خود را با حوزویان به خصوص علما،‌ فضلا و مراجع تقلید بیش از پیش برای حفظ این روز بزرگ برقرار کنیم.

نظر شما