شناسهٔ خبر: 8771 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی اساسی‌ترین مسئله اجتماعی

تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی،یکی ازاساسی‌ترین مسائل اجتماعی حال حاضر کشور است.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از خبرگزاری شبستان؛ آیت الله سید احمد خاتمی ،امام جمعه موقت تهران  گفت:این شورا بالاترین نهاد تصمیم گیر و سیاست‌گذار در بخش‌های علم و فرهنگ است و همه دستگاه‌ها و نهادها باید طبق خط مشی تعیین شده توسط این نهاد در بخش های علم و فرهنگ حرکت کنند.

وی ادامه داد: با توجه به این که بخش فرهنگ مهم‌ترین بخش در نظام اسلامی بر آمده از انقلاب اسلامی به عنوان یک انقلاب فرهنگی است، بنا براین مهندسی فرهنگی اصلی‌ترین وظیفه شورای عالی انقلاب فرهنگی تلقی‌میشود.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: موضوع تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی، یکی از اساسی‌ترین مسائل اجتماعی حال حاضر کشوراست.

وی تصریح کرد: این موضوع که رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین الگوی سبک زندگی اسلامی ایرانی را به شورای عالی انقلاب فرهنگی محول فرموده‌اند نشان اهمیت وتوانمندی شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

آیت الله سید احمد خاتمی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره چهره هایی را به عضویت در شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب می کنند که در عرصه‌های علم و فرهنگ دارای تخصص باشند تا بتوانند با دقت همه جانبه برای این دو بخش مهم تصمیم بگیرند.

امام جمعه موقت تهران در پایان نیز گفت: بنده با این اطلاعی که از عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی دارم می بینم که بحمدالله درهمه عرصه های فرهنگی مورد نیاز ورود موفقی کرده که موضوع جمعیت و تحول بنیادین آموزش و پرورش از جمله این اقدامات موفق است.

نظر شما