شناسهٔ خبر: 8785 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

عملکرد کرسی‌های دانشگاهی یونسکو به زودی بررسی می‎شود

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو با اشاره به لزوم ارزیابی کرسی‌های دانشگاهی از برگزاری نشستی با حضور روسای کرسی‌ها، مسئولان مراکز منطقه‌ای وابسته به یونسکو در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایسنا: محمدرضا سعیدآبادی با اشاره به اینکه کرسی‌های دانشگاهی برای افزایش نفوذ یک دانشگاه در یک حوزه در سطح جهانی در دانشگاه‌ها تشکیل می‌شود، اظهار کرد: وقتی یک کرسی با نام یونسکو در یک دانشگاه تعریف می‌شود فعالیت‌های آن دانشگاه در حوزه مربوطه می‌تواند با حمایت نام یونسکو در سطح جهانی مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه تاثیر تشکیل کرسی‌های وابسته به یونسکو در دانشگاه‌ها در سطح ملی آن است که علاقمندان به حوزه این کرسی‌ها می‌توانند با حمایت این کرسی در مراکز و موسسات جهانی دیگر فعالیت کنند، تصریح کرد: علاوه بر آن در سطح منطقه‌ای نیز تاسیس کرسی‌های وابسته به یونسکو می‌تواند به دانشگاه‌ها در برقراری تعامل و مراوده با کرسی‌ها و سازمان‌های علمی در کشورهای دیگر کمک کند.

سعید آبادی در ادامه با اشاره به اینکه تشکیل کرسی‌های وابسته به یونسکو می‌تواند در بهبود تعاملات بین المللی و افزایش فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه آموزش، پژوهش و انتشارات در سطح جهانی موثر باشد، خاطرنشان کرد: البته این کار ویژه کرسی‌های دانشگاهی است که در حال حاضر در برخی از دانشگاه‌ها به صورت فعال انجام می‌شود و در برخی دیگر نیز به دلیل تازه تاسیس بودن و یا نداشتن بودجه کافی همچنان فعال نیست.

وی افزود: حمایت یونسکو نیز در این حوزه تنها به تسهیل ارتباطات و فراهم آوردن امکانات رفت و آمد ختم می‌شود و بودجه‌ای را در اختیار کرسی‌های دانشگاهی قرار نمی‌دهد.

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو با تاکید بر اینکه کرسی‌های دانشگاهی هر دو سال یکبار توسط یونسکو بررسی شده و با توجه به فعالیت آن‌ها درباره ادامه فعالیت و یا لغو آن‌ها تصمیم‌گیری می‌شود، گفت: امیدوارم با توجه به بوجود آمدن امکان افزایش بودجه در این بخش، کرسی‌هایی که تا به حال فعالیت چندانی نداشته‌اند فعال‌تر شوند.

وی با اشاره به اینکه همایشی نیز در همین راستا برای ارزیابی عملکرد ۱۰ کرسی دانشگاهی موجود در ایران برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این همایش بزودی با حضور روسای این کرسی‌ها و مسئولان مراکز منطقه‌ای وابسته به یونسکو تشکیل خواهد شد و با ارزیابی از فعالیت این ۱۰ کرسی گزارشی نیز برای ادامه فعالیت آنها در نظر گرفته می‌شود.

نظر شما