شناسهٔ خبر: 8809 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جلد اول «فرهنگنامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن» در مراحل پایانی تدوین

جلد اول «فرهنگ‌نامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن» که در گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در دست تدوین است در آینده نزدیک به واحد نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارسال می‌شود.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از  خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)؛ جلد اول «فرهنگنامه تحلیل واژگان مشابه در قرآن» که در گروه فرهنگ‌نامه‌های قرآنی مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم در دست تدوین است در آینده نزدیک به واحد نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ارسال و پس از طی مراحل چاپ، منتشر می‌شود.

این فرهنگنامه که در قالب یک کلان‌پروژه در دست تدوین است و گروه فرهنگنامه‌های قرآنی برای فراهم کردن زمینه تعمیق بیشتر پژوهشگران در آیات قرآن، این پروژه را در دستور کار قرار داده است.

تدوین این فرهنگنامه از سال ۸۸ آغاز شده و تاکنون ۴۰۰ گروه واژگان مشابه با ترتیب الفبایی آماده شده و هدف اصلی در این پروژه نیز استخراج و ارائه نکات دقیق و ظریفی است که میان واژگان مشابه قرآن وجود دارد و همین امر می‌تواند در توسعه مفاهیم جدید قرآن نقش مهمی داشته باشد.

بر اساس این گزارش، جلد اول این کلان‌پروژه از سوی معاونت پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی مورد تأیید قرار گرفته و پس از بررسی ملاحظات و نکات ارزیاب پژوهشگاه و رفع ایرادها، جهت انتشار به واحد نشر پژوهشگاه ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما