شناسهٔ خبر: 8812 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

گلایه رییس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‎ها از احمدی‎نژاد

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها از رییس جمهوری سابق به خاطر معطل ماندن و ابلاغ نشدن مصوبه ساختار و وظایف دفاتر هم اندیشی استادان دانشگاه‎ها گلایه کرد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان روز چهارشنبه در گردهمایی روسای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور و دبیران دفاتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی اظهار داشت: با وجود تصویب ساختار و وظایف دفاتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه ها در شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمود احمدی نژاد رییس جمهوری سابق این مصوبه را معطل نگه داشت و آن را ابلاغ نکرد.

وی افزود: هرچند در این مدت، دبیران دفاتر هم اندیشی استادان با وجود نداشتن مصوبه رسمی ساختار و وظایف، کارشان را در دانشگاه ها انجام دادند و این دفاتر، جایگاه ثبیت شده ای در دانشگاه ها دارند اما امیدواریم با ابلاغ مصوبه قانونی، این جایگاه بیش از پیش تثبیت شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ابراز امیدواری کرد دولت جدید ضمن ابلاغ مصوبه ساختار و وظایف دفاتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه ها، به این دفاتر توجه لازم داشته باشد.

وی با بیان اینکه در همایش امروز برای اولین بار گردهمایی روسای نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها و دبیران دفاتر هم اندیشی استادان به صورت مشترک برگزار می شود، افزود: مراکز هم اندیشی استادان در دانشگاه ها از مصادیق وحدت حوزه و دانشگاه به شمار می آیند و در سالروز وحدت حوزه و دانشگاه درصدد برآمدیم که این نشست به صورت مشترک با مسوولان نهاد نمایندگی در دانشگاه ها به اجرا گذاشته شود.

استادان دانشگاه، تاثیرگذارترین عنصر در منظومه فکری دانشجویان هستند

محمدیان از استادان دانشگاه به عنوان تاثیرگذارترین عنصر در منظومه فکری دانشجویان یاد کرد و گفت: خوشبختانه امروز در بیش از ۲۶۰ مرکز دانشگاهی، دفاتر هم اندیشی استادان راه اندازی شده و طی سه سال گذشته، در ماموریت جدیدی، این دفاتر مشارکت در اجرای طرح دانش افزایی استادان دانشگاه را برعهده گرفته اند.

به گفته رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها تاکنون بیش از ۳۰ هزار استاد دانشگاه در طرح دانش افزایی شرکت کرده اند و از ابتدای امسال نیز ۵۰۰ دوره دانش افزایی در ۱۷۴ مرکز دانشگاهی با حضور افزون بر ۱۶ هزار استاد برگزار شده است.

محمدیان از دبیران دفاتر هم اندیشی خواست که در راه اندازی و تکمیل بانک اطلاعاتی از استادان دانشگاه ها مشارکت جدی داشته باشند تا امکان ارتباط مستمر و منظم از این طریق با استادان فراهم شود.

گردهمایی روسای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های سراسر کشور و دبیران دفاتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران گشایش یافت.

محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه و رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سخنرانان مدعو نخستین روز این گردهمایی دو روزه هستند.

نظر شما