شناسهٔ خبر: 8815 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دو خبر از سازمان سینمایی

آیین‎نامه پیشنهادی شورای صنفی نمایش فیلم در دومین جلسه ساماندهی اکران و نمایش در سینمای ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از ایرنا؛ در این جلسه که با حضور محمد احسانی معاون آثار و فعالیت های سینمایی و نمایندگان صنوف سینمایی مرتبط با موضوع اکران در سالن کوچک سازمان سینمایی برگزار شد، جوانب و جزییات مربوط به اکران سال آتی به تفصیل مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت.

حاضران در این جلسه ضمن مورد تأیید دانستن نقاط قوت آیین نامه های قبلی اکران، بر وجود مشکلات و نارسایی هایی که در گذشته در این خصوص بوده است تأکید کرده و با ابراز تمایل به ایجاد وفاق و همدلی، به بحث و تبادل نظر در تدوین آیین نامه اکران و نمایش پرداختند.

در این جلسه پیشنهادات مختلف اعضا در جهت بهینه سازی سیستم اکران و نمایش مطرح و نظرات کارشناسی موافق و مخالف در خصوص آن مورد بحث قرار گرفت.

همچنین قرار شد طرح های پیشنهادی اعضا در جلسه آتی دریافت و در آن نشست مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گیرد.

در این جلسه که روز گذشته(سه شنبه) در سازمان سینمایی برگزار شد، علیرضا سرتیپی، مرتضی شایسته، همایون اسعدیان، علی آشتیانی پور، علیرضا داوودنژاد، غلامرضا فرجی، سید جمال الدین ساداتیان، محمدرضا فرجی و محمد قاصد اشرفی حضور داشتند.

جلسه بعدی تدوین آیین نامه شورای صنفی نمایش روز شنبه ۳۰ آذر ماه برگزار خواهد شد.

نشست هم اندیشی آموزشگاه های سینمایی تهران برگزار شد

نخستین نشست هم‎اندیشی دفتر مطالعات و توسعه دانش و مهارت های سینمایی با مدیران آموزشگاه های سینمایی تهران در محل سالن بزرگ سازمان سینمایی و به میزبانی دفتر مطالعات برگزار شد.

در این جلسه امین تارخ، مسعود کیمیایی، جلال معیریان، مهری شیرازی، امیرشهاب رضویان و بسیاری دیگر از مدیران آموزشگاههای سینمایی و فعالان آموزش در عرصه هنر هفتم حضور داشتند.

روح‎الله حسینی مدیر کل جدید دفتر مطالعات در این نشست به تشریح رویکرد و نگاه این دفتر در دوره پیش رو اشاره کرد و ضمن تشبیه آموزشگاه های سینمایی به دانشگاه هایی کوچک و چابک، از مدیران حاضر خواست تا با ارائه پیشنهادات و راهکارهای خود به وی و همکارانش، برای ارتقا کیفی آموزش سینمایی تلاش کنند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش مهم آموزشگاه ها در تربیت نیروی انسانی حرفه‎ای در حوزه سینما، توسعه و به روز کردن دانش در این حوزه را ضروری دانست و افزود: چنانچه آموزشگاه ها مایل به برگزاری دوره‎های دانش‎افزایی یا کارگاههایی با حضور استادان بین‎المللی باشند، دفتر مطالعات از آنها حمایت خواهد کرد.

پس از وی، حاضران در جلسه، نکات، پیشنهادات، انتقادات و نیز خرسندی خود را از عملکرد این دفتر بیان کرده و از مدیریت جدید خواستند تا توجه بیشتری به موضوع آموزش و فعالیت آموزشگاه ها در این دوره داشته باشد و تلاش کند تا موضوع مهم آموزش در سینما از حاشیه به متن بازگردد.

مدیران آموزشگاه ها همچنین درخواست کردند که روند ورود صنف آموزشگاه‎داران به مجموعه اصناف خانه سینما تسهیل و تسریع شود.

نظر شما