شناسهٔ خبر: 8821 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تشکل‌های دانشجویی از مطالبات به حق خود را کوتاه نمی‌آیند

در پی سرکشی هیئت‌های نظارتی وزارت علوم در دانشگاه‌ خوارزمی، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه خطاب به وزیر علوم بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پی سرکشی هیئت‌های نظارتی وزارت علوم در دانشگاه‌ خوارزمی، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه در خطاب به وزیر علوم بیانیه‌ای صادر کردند.
متن این بیانیه به شرح زیر است:
بسمه تعالی 
وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری 

جناب آقای دکتر فرجی دانا 
سلام علیکم 
 در پی پیگیری‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص وضعیت دانشگاه‌های کشور و حضور تیم تحقیق و بررسی آن وزارتخانه در دانشگاه خوارزمی جهت ارائه گزارش از شرایط موجود و ارائه نظرات اساتید و دانشجویان نسبت به وضعیت فعلی و آینده پیش‌ روی دانشگاه خوارزمی، بدین وسیله مواضع تشکل‌های دانشجویی دانشگاه ( بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان) در خصوص تغییر و تحول در راس دانشگاه و ملاک‌ها و معیارهای رئیس دانشگاه مطلوب خدمت‌تان بیان می‌شود:  
۱- مهم‌ترین ملاک و معیار در انتخاب رئیس دانشگاه، لزوم التزام عملی و اعتقاد نسبت به اسلام، ولایت مطلقه فقیه و قانون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عین بهره‌گیری از تخصص همراه با تعهد و کارآمدی در اداره امور دانشگاه می‌باشد. 
۲- لزوم اتخاذ موضع صریح و روشن نسبت به فتنه سال ۸۸ و اعلام برائت نسبت به سران فتنه و فتنه‌گران. 
۳- توجه و اهتمام نسبت به رفع مشکلات و معضلات صنفی دانشجویان و ایجاد امنیت روانی در جهت ایجاد تسهیل در پیشرفت هر چه بیشتر در عرصه‌های علمی. 
۴- تلاش در جهت بهبود و ارتقاء رتبه علمی دانشگاه، پیشرفت در عرصه‌های پژوهشی و توجه اکید نسبت به تحقق سند چشم‌انداز بیست ساله در عرصه علمی و اسناد بالا دستی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی که بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) قرار گرفته به جای پرداختن به دعواهای سیاسی. 
۵- به کارگیری و استفاده از افراد شایسته، کارآمد، متخصص و متعهد در مسئولیت‌ها و پرهیز از نگاه سیاسی و باندبازی‌های جناحی در انتصابات. 
۶- اهتمام نسبت به اجرایی شدن سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها (مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی) و رعایت شعائر اسلامی به خصوص اعمال منشور عفاف و حجاب در دانشگاه. 
۷- برگزاری جلسات پرسش و پاسخ به صورت منظم با دانشجویان و ارائه گزارش فعالیت‌ها و عملکردهای هیئت رئیسه در رابطه با امورات دانشگاه.
۸- شفاف‌سازی در حوزه مسائل مالی‌، هزینه‌ها و بودجه‌های جاری و عمرانی. 
۹- تلاش و جدیت در راستای پیشرفت فیزیکی و سخت‌افزاری دانشگاه و اتمام پروژه‌های نیمه تمام در جهت افزایش فضای آموزشی و رفاهی دانشگاه و پرهیز از اتلاف بودجه بیت‌المال. 
۱۰- پرهیز از تندروی و دوری از اتخاذ مشی افراطی در اعمال سیاست‌های اجرایی. 
۱۱ - عدم به کارگیری افراد مسئله‌دار ؛ علی‌الخصوص اشخاصی که طی سالیان گذشته دانشگاه را جولانگاه مطالبات حزبی و خواسته‌های جناحی خود کرده بودند.  
بدیهی است هرگونه انتصاب در مسند ریاست دانشگاه خوارزمی بدون در نظر گرفتن معیارها و ملاک‌های فوق مورد تایید نبوده و واکنش شدید و قاطع تشکل‌های دانشجویی را در پی خواهد داشت و نیازی به تاکید نیست که تشکل‌های‌ دانشجویی از دنبال کردن مطالبات به حق خود از هر طریق لازم کوتاهی نخواهند کرد. 
بسیج دانشجویی دانشگاه خوارزمی                                      انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی 

نظر شما